Úradník tiež uistil, že turecká strana bude udržiavať v tajnosti pred Spojenými štátmi údaje týkajúce sa protilietadlového raketového systému S–400 Triumf zakúpeného od Ruska, a naopak nedopustí žiadne úniky, týkajúce sa F–35 Lightning II, do Ruska.
Demir vyhlásil, že americký prístup k problému spočíva v tom, že “my [americká strana] poznáme riziko [úniku do Ruska], sme si stopercentne istí, sme o tom presvedčení“.
“Ale oni sa nás nesnažia presvedčiť. Nepotrebujú to. Nechcú s nami spolupracovať, aby nás presvedčili [o existencii takéhoto rizika],” povedal šéf sekretariátu.
Matthew Bromberg, prezident útvaru Military Engines americkej Pratt & Whitney, ktorá vyvinula a vyrába motor pre F–35 Lightning II, počas júlového rozhovoru pre Aviation Week & Space Technology vyhlásil, že do roku 2023 spoločnosť definitívne naladí dodávky 188 prvkov energetickej jednotky F135, ktorej výroby sa zúčastňuje Turecko.
V tom istom mesiaci bývalý zástupca veliteľa vojsk protivzdušnej obrany Pozemných vojsk ZSSR, generálporučík Alexander Lužany, pripustil, že cieľom tureckých skúšok Triumfu S–400 je nájsť “slabé miesta“ tohto systému. Zároveň odborník uistil, že je technicky nemožné extrahovať technológie z S–400 Triumf.
V januári portál Flight Global s odkazom na vyhlásenie zástupcu americkej korporácie Lockheed Martin, hlavného vývojára a výrobcu F–35 Lightning II, uviedol, že cena jedného F–35 Lightning II klesla na historicky nízku hodnotu 77,9 milióna USD a predaj stíhačiek je ohrozený vysokými nákladmi na letovú hodinu vo výške 35 tisíc dolárov.