Dôvodom tejto reportáže je pravdepodobne to, že väčšina Francúzov ešte ”nerozdýchala” čiastočné premiestnenie automobilky na Slovensko. Časť svojej produkcie presunula na Slovensko firma PSA Peugeot-Citroën, čím prišli stovky Francúzov o prácu.
Autor článku zdôraznil, že výrobcov áut na Slovensko neťahá len lacná pracovná sila, ako to píšu iné portály. Tvrdí, že Slovensko je dlhodobo známou automobilovou veľmocou, a práve preto sa sem časť svojej výroby rozhodol presunúť aj Peugeot.
”Táto malá republika vo východnej Európe sa stala prvou krajinou na svete v pomere vyrobených vozidiel na počet obyvateľov. Minulý rok vyrobila 1,1 milióna vozidiel ( čo je 191 na 1 000 obyvateľov). Pre porovnanie, Francúzsko vyrába 30 vozidiel na 1 000 obyvateľov, čo je šesťkrát menej. Automobilový priemysel tvorí takmer polovicu priemyselnej produkcie v krajine,” píše sa v článku.
Autor sa zameral aj na platy, tvrdí že robotníci v automobile v Trnave dostávajú 600 eur mesačne, odkiaľ však túto informáciu získal, neuviedol. Informácia je však chybná, pravdou ale je, že s platmi, ktoré sú vo francúzskom závode, sa porovnať rozhodne nedajú.
V článku sa okrem iného píše, že aj napriek nízkym platom na Slovensko prichádzajú pracovať aj cudzinci.
”Majú desiatky záujemcov zo Srbska, Rumunska, či iných východoeurópskych krajín. Sú to len chudáci v roztrhaných šatách a deravých topánkach, väčšina vie ledva písať. Pre nich je Slovensko skutočne rajom. Firmy v automobilovom priemysle pre nich stávajú byty, kde žijú s ostatnými,” píše autor a dodáva, že ”závody vyrábajú na plný plyn. Neustále zvyšujú výrobu, až sa ocitli v situácii, že majú problém zohnať pracovníkov.”
Samuel Poništ