Londýn 20. júna 2018 (HSP/Foto: TASR/AP- Charles Krupa)
Spoločnosť Visa priznala, že 5,2 miliónov transakcií zlyhali počas technického kolapsu v júni, keď sa nepreplo záložné dátové centrum určené na spracovanie všetkých transakcií v celej Európe
Britský The Guardian píše, že nezvyčajné zlyhanie služby popoludní v piatok 1. júna malo za následok rady nespokojných na čerpacích staniciach či pri pokladni v supermarketoch, pretože zákazníci nemali možnosť platiť kartou.
Len vo Veľkej Británii nedošlo k spracovaniu 2,4 milióna transakcií a ďalších 2,8 milióna sa týkalo ostatných častí Európy.
Výkonná riaditeľka spoločnosti Visa Europe Charlotte Hoggová uviedla, že nefunkčnosť služby začala v piatok 1. júna o 14.35 hod. a opravená bola až na druhý deň 2. júna o 12.45 hod.
“Incident bol spôsobený zlyhaním prepnutia v jednom z dátových centier spoločnosti Visa,” vysvetlila Hoggová s tým, že šlo o veľmi zriedkavú poruchu a nechápe príčinu. Jadrom problému bol skôr hardvérový prepínač než počítačový útok alebo zlyhanie katastrofického softvéru.
Podobne ako ostatné veľké nadnárodné spoločnosti, aj spoločnosť Visa udržiava rozsiahle redundantné dátové centrá, ktoré by sa mali naštartovať, ak by sa ich hlavný systém pokazil. Ale v tomto prípade však to zlyhalo.
Hoggová povedala, že trvalo takmer päť hodín, kým spoločnosť Visa úplne deaktivovala systém, čo spôsobilo zlyhanie transakcií v primárnom dátovom centre, a trvalo ešte niekoľko hodín, aby sa systém znova nabehol.
Visa najala konzultantov EY, aby vypracovali nezávislé preskúmanie zlyhania a prisľúbili odškodnenie obchodníkom a zákazníkom, ktorí utrpeli straty.