Indické svadby sú typické a svetoznáme a šanca, aby ju zažil cudzinec, nie je veľmi možná. No austrálski cestovateľskí blogeri Carly Stevensová a Tim Gower zaplatili špecializovanému start-upu “Join My Wedding” zhruba 200 dolárov za dvojdňovú pozvánku zúčastniť sa jej.
Podľa nemeckého webu Jetzt, spomínaný start-up vznikol stretnutím sa dvoch Maďariek v Austrálii, pričom Orsi už aj predtým organizovala svadby svojim známym a Márta Matésca jej oduševnene opisovala veľké zážitky z indickej svadby, na ktorej nedávno bola.
Rozhodli sa preto sústrediť len na túto starobylú tradičnú krajinu, ktorá priťahuje mnoho zvedavcov.
“Koncept bol dosť nový,” povedala pre CNBC jedna z manažérok start-upu Surabhi Chauhanová, ktorá na tento start-up narazila pri organizovaní svojej vlastnej svadby koncom novembra, na ktorej mala nakoniec až 400 hostí. “Poznávali sme aj ľudí z iných krajín. Boli sme veľmi nadšení a otvorení, vzhľadom na to, že to bolo nové. ”
Spolu s manželom sa stretli s blogermi, “stručne o sebe niečo uviedli, rozprávali sa o účasti na svadbe, aké sú na nej pravidlá, aký druh oblečenia treba mať na sebe a pod.”.
“Ak o tom premýšľate, nie je nič kultúrnejšie ako svadba, pretože máte k dispozícii v podstate každý kultúrny prvok: miestni ľudia, miestne jedlá, zvyky, oblečenie, hudba. Prežívanie všetkých kultúrnych prvkov naraz, zmysluplné spojenie s miestnymi obyvateľmi v Indii, to je obrovský motivujúci faktor pre turistov,” vysvetľuje spoluzakladateľka start-upu Orsi Parkanyiová, ktorá už takto so svojím tímom zorganizovala už asi stovku svadieb.
Okrem start-upu “Join My Wedding” ponúkajú túto príležitosť aj mnohé cestovné kancelárie vo svojich turistických balíkoch. Samozrejme, že časť zisku ide aj samotným párom.
Odborníci odhadujú, že indický svadobný “priemysel” má zisk približne 40 miliárd dolárov a očakáva sa, že ešte narastie približne o 20% ročne.