„Po vlastných skúsenostiach s ergonómiou a používateľským komfortom štátnej elektronickej schránky, s procesom aktivácie a používania sme hľadali riešenie, ako jednoduchšie sprístupniť tieto správy,” uviedol výkonný riaditeľ Zelenej pošty Adrián Csuba.
V Zelenej pošte štatutár nepotrebuje na prijímanie správ doručených do e-schránky nový elektronický občiansky preukaz s čipom a bezpečnostným osobným kódom, ani elektronickú čítačku a inštaláciu softvérových programov.
„Štatutár sa musí len zaregistrovať na našej stránke a stiahnuť si splnomocnenie, ktoré pred notárom podpíše a pošle späť na našu adresu. Následne dostane notifikačný email o aktivácii. Potom už bude prijímať správy doručené do štátnej elektronickej schránky vo svojej schránke v Zelenej pošte,” opísal Csuba. Aktivovať si možno aj automatické poštové zasielanie správ.
S podobným riešením prišlo aj občianske združenie Slovensko.Digital, služba GovBox je však spoplatnená. Služba Zelenej pošty je dostupná zadarmo s výnimkou poplatku notárovi a poplatku za doručenie splnomocnenia. Vyvinutie služby stálo startup približne 12.000 eur.
Cez Zelenú poštu bude možné správy z elektronickej schránky len prijímať. „Pokiaľ teda štatutár bude chcieť niečo odosielať, tak nami odporúčaný spôsob stačiť nebude. V tom prípade to bude musieť spraviť prostredníctvom Slovensko.sk a bude potrebovať aj nový občiansky preukaz a elektronickú čítačku,” upozornil Csuba.