Trenčín 3. júla 2020 (SITA/HSP/Foto:Facebok-mesto.trencin)
Viac ako 60 rokov starý cestný most cez rieku Váh v Trenčíne by sa už čoskoro mal dočkať rekonštrukcie. Minister dopravy Andrej Doležal po štvrtkovom rokovaní s trenčianskym primátorom Richardom Rybníčkom oznámil, že 3. júla sa začína proces verejného obstarávania na projektovú dokumentáciu rekonštrukcie mosta
Finančné náklady samotnej rekonštrukcie sú odhadnuté na 35 miliónov eur, pričom Doležal verí, že sa ju podarí zvládnuť do konca roka 2023.
Slovenská správa ciest avizovala generálnu opravu 350 metrov dlhého mosta už pred niekoľkými rokmi, nakoniec sa čakalo až na postavenie nového mosta, ktorý slúži motoristom od roku 2015. “Spúšťame verejné obstarávanie na projektovú dokumentáciu rekonštrukcie, v roku 2021 bude verejné obstarávanie na zhotoviteľa a pevne verím, že v rokoch 2021 – 2023 sa bude most aj rekonštruovať,” uviedol Doležal.
Od vývoja verejného obstarávania závisia aj možnosti financovania celej rekonštrukcie, ktorá by mala podľa odhadov stáť 35 miliónov eur. “Neviem predvídať, ako sa bude vyvíjať verejné obstarávanie, ale keďže celý projekt je reálne uskutočniteľný do konca roku 2023, dáva nám to nádej, že ho vieme financovať ešte z operačného programu Integrovaná infraštruktúra,” doplnil minister dopravy.
Most je od roku 2012 zaradený v šiestom zo siedmich stupňov stavebno-technického stavu, čo podľa tabuliek zodpovedá veľmi zlému stavu. “Spustil sa proces, na ktorý sme v Trenčíne veľmi dlho čakali a sme vďační, že pán minister so svojím tímom túto záležitosť, ktorá Trenčanov veľmi trápi, posunul vpred,” skonštatoval primátor Richard Rybníček.
Podľa jeho slov sa pri rekonštrukcii mosta počíta aj s plánovanou preložkou cesty I/61 bližšie k železničnej trati, na ktorej sa s ministrom Doležalom dohodli počas štvrtkového rokovania. „Sme vďační, že sme boli súčasťou pripomienkovacieho konania pri tvorbe zadania na verejnú súťaž. To počíta aj s preložkou cesty I/61, čiže most po jeho rekonštrukcii už bude na ňu pripravený,” dodal Richard Rybníček.