Skupina SORIA pôsobí v oblasti maloobchodného predaja nových motorových vozidiel a v oblasti poskytovania služieb opráv a údržby motorových vozidiel. Táto skupina ďalej pôsobí najmä v nasledujúcich oblastiach: energetika, hotely a trávenie voľného času, vydavateľská činnosť, realitný sektor, výstavba, predaj a prenájom nehnuteľností, mediálna oblasť.
Skupina FABRI CAPITAL pôsobí v realitnom sektore (výstavba, predaj a prenájom nehnuteľností), v oblasti prevádzkovania prírodných liečivých kúpeľov a v oblasti poskytovania služieb v turizme.
Nadobúdaná spoločnosť AUTOPOLIS podniká v oblasti maloobchodného predaja nových motorových vozidiel a v oblasti poskytovania služieb opráv a údržby motorových vozidiel.
Nadobúdaná spoločnosť LP Motors pôsobí v oblasti prenájmu nehnuteľností.
Medzi aktivitami účastníkov koncentrácie dochádza k horizontálnemu prekrytiu aktivít v oblasti maloobchodného predaja nových motorových vozidiel, v oblasti poskytovania služieb opráv a údržby motorových vozidiel a v oblasti prenájmu nehnuteľností.
Vzhľadom na to, že spoločnosť LP Motors pôsobí len v oblasti prenájmu nehnuteľností, v ktorých prevádzkuje svoju činnosť spoločnosť AUTOPOLIS, úrad sa týmto horizontálnym prekryvom činností ďalej nezaoberal. Poskytovanie služieb opravy a údržby motorových vozidiel je činnosťou akcesorickou k hlavnej činnosti, t. j. predaju nových motorových vozidiel, pričom obdobne tieto služby sú obvykle poskytované maloobchodnými predajcami nových motorových vozidiel. Z tohto dôvodu, vzhľadom aj na zistenia vo vzťahu k predaju nových motorových vozidiel, nebolo potrebné túto činnosť hlbšie analyzovať.
Skupina SORIA pôsobí v oblasti maloobchodného predaja nových motorových vozidiel značky NISSAN a SEAT, kým nadobúdaná spoločnosť AUTOPOLIS pôsobí v tejto oblasti so značkou HYUNDAI a FORD.
Spoločný trhový podiel účastníkov koncentrácie v tejto oblasti nebude po koncentrácii dosahovať úroveň ovplyvneného trhu. V medzi značkovej súťaži porovnateľných značiek sú najvýznamnejšími konkurentmi Citroen, Fiat, Kia, Opel, Peugeot, Renault, Škoda, Suzuki, ako aj Honda, Mazda a Toyota.
Z hľadiska lokálneho prekrytia aktivít sú v danej lokalite zastúpené maloobchodné predajne ponúkajúce tieto konkurenčné značky motorových vozidiel, ako aj predajne ponúkajúce rovnaké značky ako predávané účastníkmi koncentrácie. Úrad zistil, že ani v prípade užšieho vymedzenia trhu alebo po segmentácii na osobné motorové vozidlá a ľahké úžitkové vozidlá koncentráciou vzniknuté horizontálne prekrytie nevzbudzuje súťažné obavy.
Po vyhodnotení získaných podkladov a informácií dospel úrad k záveru, že posudzovaná koncentrácia je v súlade s § 12 ods. 1 zákona o ochrane hospodárskej súťaže, keďže značne nenaruší účinnú súťaž na relevantnom trhu, najmä v dôsledku vytvorenia alebo posilnenia dominantného postavenia.
Rozhodnutie nadobudlo právoplatnosť dňa 2. 12. 2019.
Redakciu informovala Adriana Oľšavská, hovorkyňa Protimonopolného úradu