Zhoda bola dosiahnutá v navrhovanej zmene prístupu k rekonštrukciám ciest druhej a tretej triedy a mostov. „Obrovský investičný dlh na týchto cestách, nahromadený za posledné desaťročia, nedokážu samosprávne kraje dohnať bez pomoci štátu. Je dôležité nastaviť efektívne finančné mechanizmy, ktoré by krajom umožnili ďalšie investície do obnovy cestnej siete. Pomôcť by mohol navrhovaný cestný fond, kde by boli sústredené zdroje, určené na takéto investície,“ povedal predseda BBSK a dodal, že samosprávne kraje sú pri rekonštrukciách ciest vo svojej správe efektívne, disponujú odbornými kapacitami a znalosťou prostredia.
V Banskobystrickom kraji plánuje Slovenská správa ciest už v tomto roku viaceré veľkoplošné rekonštrukcie ciest prvej triedy. Celkovo pôjde o 44 kilometrov rozdelených do dvanástich úsekov naprieč celým krajom.
Podľa Luntera je potrebné pokračovať aj vo veľkých štátnych investíciách, najmä pri budovaní obchvatov miest ako Zvolen, Krupina či Brezno, postupného budovania ďalších úsekov cesty R2 a začatia výstavby rýchlostného prepojenia R3 medzi Zvolenom a Šahami. Prioritou pre kraj je dobudovanie sevoro-južného koridoru R1 Banská Bystrica – Ružomberok a to najmä najlepšie pripraveného úseku Banská Bystrica – Slovenská Ľupča. Priamo v krajskom meste by bolo podľa jeho slov potrebné doriešiť križovatky Kremnička a výjazd R1 Podlavice Amfiteáter či výstavbu protihlukovej steny.
„Rovnako sme pána ministra požiadali o podporné stanovisko pre ministerstvo financií, ktoré sa týka odpustenia osem miliónového úveru, ktorý štát kraju poskytol na rekonštrukciu ciest II/531 a II/532. Tu pán minister deklaroval, že bude apelovať na ministra financií, aby sa podmienky pre odpustenie úveru považovali za splnené, aj keď z objektívnych príčin neprišlo k preklasifikovaniu na cesty prvej triedy,“ uviedol Lunter.
Okrem cestnej infraštruktúry vedenie kraja rokovalo s ministrom Doležalom aj o verejnej doprave, územnom plánovaní a cestovnom ruchu. Témou boli aj nedostatočné kompetencie, ktoré komplikujú samosprávnym krajom napríklad kontrolu využitia verejných zdrojov pri objednávaní verejnej dopravy či pripomienkovanie súladu územných plánov miest a obcí s územným plánom kraja.