“Chcela by som sa spýtať, či poznáte náramky shamballa. Teraz som sa o tom dočítala prvýkrát, patrí to k východným náboženstvám a využíva sa v tom reiki. Ja som si v kresťanskom obchode kúpila takýto podobný náramok a preto sa chcem spýtať či to je dobre alebo nie, lebo som čítala že tie náramky vyrábajú s tým, že tam pridajú kríž alebo obrázok Panny Márie a človek z nich odoberá energiu.”
“Dnes naozaj žijeme v dobe, keď sa všetko zjavné, skrýva za akési iné formy a tvary, čierne sa chce volať biele a biele čierne, čerti – diabli (napr. pochod čertov v Piešťanoch ) sa tvária ako anjeli svetla, hriešnici ako skutoční filantropi a najväčší humanisti (napr. pedofili na Pride pochodoch),” vysvetľuje exorcista.
A podobne je to aj v sfére náboženských predmetov. Skvelým príkladom sú červené šnúrky proti urieknutiu, ktoré mnohí kresťania okrášlili krížikom, či medailónikom, aby mali “kresťanskejší nádych” alebo ešte lepšiu “ochrannú silu”. Alebo aj rôzne obrady bielej mágie pri zhadzovaní uhlíkov, kedy vodu pripravujeme aj so zvolávaním mena Najsvätejšej Trojice, či svätých, dodávajúc týmto našim okultným obradom akýsi “kresťanský rozmer”.
To, že náramky ľudia predávajú v rôznych, niekedy aj kresťanských obchod, robia podľa Marcina len kvôli biznisu, nepozerajúc na duchovné dobro.
“Teraz je taká móda, ľudia to chcú, je po tom dopyt, tak prečo by sme nevyrobili a nepredávali “kresťanské” červené šnúrky, či červené ruženčeky, či čotky.” Exorcista ale upozorňuje, že ľudia si v takýchto prípadoch neuvedomujú, že takéto koketovanie so zlom môže taktiež priniesť neblahé duchovné problémy. Pretože ide o to, že používaním akýchkoľvek amuletov, talizmanov, šnúrok či obradov na “očisťovanie“ sa ľudia vystavujú pôsobeniu démonických síl.
“Sami ich takto provokujú, vyzývajú, akoby ukazujúc, pozri, ja som tvoj, som z tvojej brandže, z tvojej skupiny, zmýšľam rovnako, … pozri mám slabú vieru, verím v amulety, v talizmany, zázračné kamene, verím v energie, v mandaly, shambally, čakry, horoskopy, reiki, homeopatiká, akupunktúru… Teda človek sa nosením takýchto okultných vecí sám stotožňuje s ich filozofiou, s ich náboženstvom,” vysvetľuje.
Najhoršie ale je, ak nevieme rozoznať, čo je ešte kresťanské a čo pohanské, lebo sami dávame pohanským veciam kresťanské atribúty
“Konkrétne ak hovoríme o shamballa náramkoch, tak treba povedať, že je to amulet, ktorý sa používal hlavne v Nepále a v indickom a tibetskom tradičnom budhizme. Tento talizman má slúžiť na získanie pozitívnej energie a získanie šťastia v láske, v podnikaní, má zabezpečiť zdravie cez mýtické spojenie troch energií, ktoré liečia cez uvedomenie si, že všetko so všetkým súvisí, takže nakoniec bude dobre…, náramok sa postará, že bude dobre,” vysvetľuje exorcista a dodáva, že sme opäť pri tom, že človek nevkladá svoju dôveru a vieru v Trojjediného Boha, ale v akési predmety neznámej moci, okultného pôvodu.
A preto, by sme si mali dávať pozor a aj v náboženských predajniach by sme si mali vyberať také predmety, ktoré majú jasný kresťanský, ideálne katolícky základ, pôvod, symbol. Marcin tiež upozorňuje, že by sme nemali podliehať móde tohoto sveta za každú cenu, tým že tam pridáme krížik a tvárime sa, že je všetko v poriadku.
“Nedávajme dôraz na farbu šnúrky či guľôčky, na materiál z ktorého je to vyrobené, neverme v magickú silu kameňov a drahokamov, či kryštálov. Nosme so sebou klasický ruženec, ktorý nech je požehnaný kňazom.Ruženec nech neslúži len ako ozdoba na krku či ruke, či spätnom zrkadle vášho auta, či ako ochranný predmet, ale v prvom rade ako pomôcka na počítanie zdravasov na česť Panny Márie, na uvažovanie nad tajomstvami našej spásy, na našu viditeľnú príslušnosť k Máriiným dietkam.”
Na záver exorcista ešte pripomína, aby sme si pamätali, že ruženec je po omši a po svätej Božskej liturgii, tou najmocnejšou zbraňou proti diablovi. “Ako to povedala Panna Mária Lucii z Fatimy. Ruženec sa “aktivizuje” modlením zdravasov, kto by nevedel.”