Napríklad piloti vravia, že občas nie je ľahké spozorovať letisko. “Niekedy je dosť ťažké nájsť to prekliate letisko, dole je veľa svetiel!” hovorí otvorene pilot jednej z leteckých spoločností, ale cestujúcim svoje problémy s lokalizáciou radšej nehovorí.
Pilot Ron Wagner hovorí, že nikdy nebude cestujúcim vysvetľovať, aké nebezpečné sú turbulencie. Rovnako ako jeho kolegovia cestujúcim odporúča, aby po dobu letu boli v sedačke pripútaní. “Ak samozrejme nechcete byť rozdrvení o strop, pretože turbulencie môžu začať kedykoľvek,” dodáva.
Pilot spoločnosti Air China Verix Lin poznamenal, že cestujúcim nikdy nepovie, keď sa mu terorista začne vyhrážať, že je na palube bomba. “Určite by ste nechceli, aby jedna skupina cestujúcich spanikárila, zatiaľ čo druhá by sa považovala za chytrých a pokúsila by sa výbušné zariadenie zlikvidovať sama. A možno by sa našlo niekoľko cestujúcich, ktorí by sa natoľko báli, že by za letu otvorili núdzové východy,” vysvetlil.
Mladý pilot Andy Kerr cestujúcim neoznamuje vek lietadla, ktorým ľudia poletia. “Nezmieňujem sa, že lietadlo, v ktorom sa nachádzame, bolo vyrobené v roku 1968.”
Randall Cummings cestujúcim zatajuje, koľko času je na upratovanie paluby medzi letmi: “Niekedy je tak málo času, že upratovačky len zoberú odpadky, slúchadlá, deky a odchádzajú. Skladacie stolíky a ostatné miesta v lietadle sa nedezinfikujú. Toalety tiež nie sú vždy čistené patričným spôsobom.”
Jeho kolega pilot Stuart Landau skromne poznamenáva, že sa nepríjemným rozhovorom s cestujúcim úplne vyhýba. “Ak by som sa pomýlil, alebo urobil niečo hlúpe, je lepšie ak sa o tom cestujúci nedozvedia. Sú veci, ktoré je lepšie nechať nevypovedané.”