“Veríme, že tento krok pomôže vytvoriť tlak, aby ministerstvo i Národná diaľničná spoločnosť (NDS) museli vysvetliť, prečo sa vlastne začalo uvažovať o návrhu zmeny stavby,” uviedol Mrva. Informoval tiež, že ministerstvu zároveň adresovali list, v ktorom vyzývajú vedenie rezortu, NDS i Bratislavského samosprávneho kraja (BSK), aby zvolali rokovanie, kde verejnosti a médiám predstavia návrhy na zmenu stavby pred dokončením, aj s odôvodnením tohto návrhu.
Pôvodne navrhované riešenie diaľnice D1 a križovatky Triblavina so šiestimi pruhmi, so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice, sa v nadväzujúcom projekte pre stavebné povolenie mení na diaľnicu s ôsmimi pruhmi bez kolektorov. Proti týmto zmenám sa spustili dve petície, jedna vo februári, druhá v apríli, pretože obyvatelia sa boja dopravného kolapsu.
NDS však na aprílovom verejnom rokovaní na Úrade BSK uviedla, že prestavba podľa pôvodného navrhovaného riešenia by spôsobila problémy v doprave. Riešenie, ktoré sa v minulosti dostalo aj do územného plánu BSK, už podľa diaľničnej spoločnosti nie je aktuálne a znamenalo by také dopravné problémy, aké sú napríklad na bratislavskom Prístavnom moste. NDS ešte v polovici júna pre TASR potvrdila, že stále pracuje na optimálnom riešení križovatky Triblavina a samotný návrh chce predstaviť verejnosti.
Predseda BSK Pavol Frešo v tejto súvislosti zdôraznil, že samosprávny kraj v súvislosti s výstavbou križovatky Triblavina nemení svoje stanovisko a naďalej podporuje pôvodné rozšírenie diaľnice D1 na plnohodnotnú šesťpruhovú diaľnicu s obojsmernými dvojpruhovými jednosmernými kolektormi v úseku Bratislava – hranica BSK – Trnava.