Aby sme predišli problémom, mali by byť také zariadenia zapnuté minimálne raz za mesiac, bez ohľadu na ročné obdobie, a systém by mal bežať aspoň pol hodiny.
Ďalšou častou chybou je ignorovanie úniku chladiva. Počas prevádzky vozidla freón, ktorým je naplnený klimatizačný systém, z rôznych dôvodov uniká do atmosféry. Ak však klimatizácia spotrebúva chladivo príliš rýchlo, treba hľadať príčinu poruchy.
Dôvodom zlyhania klimatizačného systému môže byť aj špinavý chladiaci radiátor, píšu noviny. Pokiaľ sa nestaráme o čistotu radiátora, vedie to k upchávaniu jeho plástov perím alebo lístím. V dôsledku znečistenia sa zhoršuje prenos tepla, čo znižuje účinnosť chladiva.
Ďalšou príčinou poškodenia je ignorovanie neobvyklého hluku z klimatizácie. “Neobvyklý hluk v oblasti klimatizácie je istým príznakom poruchy tejto jednotky.” Napríklad hlasný hluk počas prevádzky svedčí o tom, že je kompresor opotrebovaný, klepanie po vypnutí klimatizácie ukazuje na možné opotrebenie ložiská remenice, pískanie po zapnutí klimatizácie je známkou opotrebovania alebo nedostatočného napätia polyklínového remeňa klimatizácie.
Okrem toho môže viesť k zlyhaniu nedostatok starostlivosti o klimatický systém. Nesmieme zabúdať na pravidelnú výmenu filtrov a je tiež nutné sledovať čistotu chladiča klimatizácie.