“Bol som veľmi nepríjemne prekvapený, že štátny tajomník ministerstva dopravy prišiel nepripravený na výbor,” uviedol Ivan. “Nevedel nám odpovedať na veľa otázok, nevedel povedať nič k termínom dokončenia križovatky D1/D4, lebo nemá detailné informácie. Nevedel nám povedať o tom, koľko budeme platiť za dostupnosť, keď bude dokončená len časť obchvatu,” dodal. Poslanec sa zároveň zaujímal, kedy bol vymenovaný technický zástupca štátu pre stavbu D4 a R7. “Od začiatku bola zanedbaná kontrola výstavby a teraz zisťujeme ako nekompetentne títo ľudia kontrolujú takú obrovskú investíciu, ktorá má riešiť dopravný problém Bratislavy,” tvrdí Ivan.
Hospodársky výbor prerokoval správu ministerstva dopravy a výstavby o záveroch kontroly Slovenskej stavebnej inšpekcie, ktorej obsahom bolo dodržiavanie zákonných postupov pri výstavbe D4 a R7. Zaoberal sa tiež správou rezortu o stave projektovej prípravy, výbere zhotoviteľa a procese výstavby na prvej a druhej etape budovania križovatky D4/D1. Ide o výstavbu mostu ponad D4 a obchádzkových trás v rámci tejto križovatky.
Rozhodnutie štátneho stavebného dohľadu o použití sporného materiálu v násypoch časti rozostavanej D4 pri Jarovciach musí byť podľa opozičného poslanca kvalitné a zodpovedné. “Nie som zástanca toho, že teraz budeme hovoriť, je to škodlivý materiál a ideme radikálne všetko vykopať. Ak sa rozhodnutie urobí nepremyslene, budeme ešte všetci banovať, že sme chceli byť veľmi radikálni a potom nebudeme vidieť obchvat dokončený ešte neviem koľko rokov,” upozornil Ivan.
Poukázal na to, že ešte nie je známe, aké súdne dohry to môže mať zo strany koncesionára projektu D4 a R7, ak sa ukáže, že mal pravdu. Za veľmi dôležité považuje budúce rozhodnutie štátneho stavebného dohľadu, čo môže byť použité v násype, či to, čo bolo použité, tam môže zostať alebo nemôže, či je to v miere, ktorú už norma nedovoľuje. “Ľudia zo stavebného dohľadu to musia rozhodnúť, pretože na nich stojí a padá výstavba obchvatu. Pochopiteľná je obrana koncesionára, ide mu o veľké peniaze, pretože chce to dokončiť a čerpať peniaze,” dodal Ivan.
Hospodársky výbor v súvislosti s výstavbou D4 a R7 podľa schváleného uznesenia žiada ministra dopravy a výstavby, aby mu po ukončení štátneho stavebného dohľadu poskytol jeho vyhodnotenie a z neho vyplývajúce záväzky pre koncesionára projektu. Árpád Érsek má zároveň poskytnúť detaily postupu výstavby križovatky D4 a D1, ako aj informácie o spôsobe platieb za dostupnosť za čiastočne dokončené úseky R7 a D4.
























