Americké noviny píšu o “národnej posadnutosti“ mäkkým toaletným papierom, ktorého predaje neustále rastú.
Predaje najväčších výrobcov tohto tovaru vzrástli len v roku 2008 o 40%. Jeho mäkkosť ale stojí veľkú cenu: milióny stromov zrezaných na území Severnej a Južnej Ameriky vrátane vzácnych stromov rastúcich v Kanade.
Nehľadiac na to, že toaletný papier môže byť vyrábaný z recyklátu, mäkký toaletný papier sa vyrába z nového materiálu. Jeho vlákna totiž zabezpečujú práve tú požadovanú mäkkosť.
“Zákazníci požadujú mäkkosť a komfort. To recyklovaný materiál zaistiť nemôže,” vysvetlil James Malone, hovorca spoločnosti Georgia Pacific, ktorá sa zaoberá výrobou toaletného papiera.
New York Times upozorňuje na to, že zákazníci ani výrobcovia tohto toaletného papiera nedbajú na výzvy ochrancov prírody.
“Žiadny les by nemal byť použitý na výrobu toaletného papiera,“ vyhlásil Allen Hershkowitz z organizácie Natural Resource Defense Council.
V Spojených štátoch amerických, ktoré sú najväčším trhom s toaletným papierom, tvorí podiel predajov papiera, ktorý je zo 100% vyrobený z recyklátu, len 2%. Podľa informácií novín spotrebuje ročne každý Američan priemerne 23,6 roliek toaletného papiera.



















