Paríž 11. októbra (TASR) – Francúzsky reťazec Carrefour v 3. štvrťroku 2012 prekvapil analytikov vyššími tržbami, ako očakávali. Vďačí za to najmä príjmom z rozvíjajúcich sa trhov v Latinskej Amerike, ktoré prevážili aj pokles predaja v Španielsku a Taliansku.
Tržby Carrefouru, ktorý je druhým najväčším maloobchodným reťazcom na svete, za tri mesiace do konca septembra vzrástli medziročne o 2,1 % na 22,6 miliardy eur. Analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg, očakávali, že budú o niečo nižšie a dosiahnu 22,6 miliardy eur.
Po vylúčení kurzových vplyvov a tržieb z predaja benzínu sa obrat predajní Carrefour otvorených dlhšie ako rok v 3. kvartáli zvýšil medziročne o 0,2 %.
Dobrou správou je, že aj na domácom francúzskom trhu celkové tržby Carrefouru v uplynulom kvartáli vzrástli o 1,2 % a v susednom Belgicku sa zvýšili o 2,1 %.
Ale v Španielsku, kde miera nezamestnanosti atakuje hranicu 25 % a je najvyššia v celej Európskej únii, predaj reťazca v prevádzkach otvorených viac ako rok v 3. štvrťroku klesol o 5,4 % a v Taliansku sa dokonca prepadol o 6,6 %.
Na druhej strane v Latinskej Amerike bez Brazílie sa obrat predajní Carrefour otvorených dlhšie ako rok po vylúčení kurzových vplyvov a predaja benzínu v 3. kvartáli zvýšil medziročne o 11 % a v Brazílii vzrástol o 9,7 %. Aj tržby v Číne v sledovanom období stúpli o 6,1 %, aj keď v celej Ázii klesli o 3,1 %.
Analytici na základe týchto údajov odhadujú, že zisk Carrefouru pred úrokmi a zdanením sa v tomto roku bude pohybovať v rozmedzí od 2,07 do 2,1 miliardy eur.
Informovala o tom agentúra Bloomberg.