Bratislava 22. júna (TASR) – Prebiehajúce Majstrovstvá Európy (ME) vo futbale prajú predajom televízorov na Slovensku. Obchodníci zaznamenávajú počas veľkých športových sviatkov už tradične zvýšený záujem ľudí o nové televízory. Tento rok je pritom na športové podujatia štedrý, po Majstrovstvá sveta (MS) v hokeji sa začal európsky futbalový šampionát a nasledovať bude letná olympiáda.
"Pred a počas prebiehajúcich majstrovstiev vo futbale sme zaznamenali nárast v predaji televízorov zhruba na úrovni dvoch až troch percent oproti minulému roku," vyčíslil pre TASR manažér pre čiernu techniku Electro World Ján Gabriš. Nárast predaja televízorov spoločnosť podľa jeho slov pociťuje každoročne najmä počas MS v hokeji. "Keďže tohtoročné MS v hokeji boli v znamení slovenskej reprezentácie, predaj sa zvyšoval od zápasu k zápasu. Hlavne po zápasoch s Kanadou, po víťazstve nad českou reprezentáciou a postupe do finále," priblížil Gabriš.
Nárast predaja televízorov zaznamenáva aj spoločnosť NAY. "Veľké športové udalosti sú pre fanúšikov vždy dobrou príležitosťou na načasovanie nákupu nového televízora, ktorých predaj v danom období stúpne," vysvetlil vedúci marketingového oddelenia NAY František Vámoši. Ktorá športová udalosť má aký vplyv na predaj televízorov sa však podľa jeho slov nedá jednoznačne oddeliť. "Záleží to od mnohých faktorov. Napríklad od účasti slovenského tímu či jeho prípadného úspechu počas šampionátu," opísal. Dôležité je tiež časové pásmo dejiska podujatia či konkrétne predajné akcie v danom čase.