Miláno 15. októbra (TASR) – Čínski obchodníci doma a v zahraničí majú hlavný podiel na tom, že predaj luxusných výrobkov dosiahne tento rok novú métu. Prispievajú k tomu, že po skončení globálnej krízy rastie sektor už tretí rok dvojciferne.
Podľa novej štúdie Bain & Company, ktorú dnes zverejnili v talianskom Miláne, predaj luxusnej bielizne, odevov, šperkov a kozmetiky dosiahne tento rok 212 miliárd eur, kým vlani sa ich predalo za 192 miliárd eur.
Claudia D’Arpiziová, vedúca autorského tímu štúdie, ktorú si objednalo talianske združenie predajcov luxusných výrobkov Fondazione Altagamma, pokladá obavy z oslabenia trhu s týmto sortimentom za neodôvodnené.
Globálna ekonomická kríza, ktorá sa začala v roku 2008, sa do určitej miery prejavila aj v roku 2009 v oslabení výdavkov na luxusný tovar, ale čiastočne len v Európe. Segment trhu s týmto sortimentom silnie od roku 2010.
Najlepšie sa sortiment predáva v Číne. Číňania dosiahli na jeho celosvetovom odbyte už 25-% podiel. Európania majú podiel 24 %, Američania 20 % a Japonci 14 %.
Odhaduje sa, že turisti kúpia až 40 % luxusných výrobkov a aj tu patrí prvé miesto Číňanom, ktorých sa vďaka uvoľnenej vízovej politike dostáva do sveta čoraz viac. Napríklad čínski turisti majú podiel na nákupe luxusných výrobkov v Európe asi 33 %.
Autori štúdie očakávajú, že do roku 2015 bude tento segment trhu rásť medziročne o 4 až 6 % a vo finálnom roku dosiahne jeho obrat 250 miliárd eur.
Informovala o tom agentúra AP.
2 jns ed