Bratislava 18. marca 2019 (HSP/Foto:Facebook M. Daňa)
Po prvom kole volieb prezidenta sa začínajú objavovať rôzne štatistiky charakterizujúce kampane jednotlivých kandidátov. Ľudí do značnej miery zaujímajú financie, ktorých bolo v kampani minutých spolu zhruba 2,5 milióna eur. Viac ako jeden milión stála kampaň Zuzany Čaputovej a Roberta Mistríka, ktorý sa v jej prospech vzdal
Prezidentský kandidát Martin Daňo na sociálnej sieti zverejnil štatistiku prepočtu oficiálnych nákladov na volebnú kampaň k dosiahnutému počtu voličských hlasov.
Víťazku volieb Zuzanu Čaputovú stál jeden získaný hlas v prepočte 1,36 eura. Keďže získala viac ako 870-tisíc hlasov. Náklady na jej kampaň spoločne s kampaňou Mistríka sa vyšplhali na úroveň takmer 1,2 milióna eur.
Druhý v poradí Maroš Šefčovič investoval oficiálne viac ako 300-tisíc eur a dosiahol podporu ničo cez 400-tisíc voličov. Jeden hlas ho tak stál 0,78 eur.
Štefan Harabin na treťom mieste si v tomto prepočte počínal na úrovni 0,94 eur na jeden hlas, zatiaľ čo Mariana Kotlebu stál jeden hlas menej ako 0,4 eura.
Najdrahšie hlasy s kandidátov, ktorí získali viac ako 1 percento hlasov mal Béla Bugár (5,26 eur na jeden hlas) a Milan Krajniak (5,2 eura na jeden hlas).
Najdrahšie vyšiel hlas Juraja Zábojník – 10,71 eur a Bohumilu Tauchmannovú – 8,63 eur.