Z 20 nadpriemerných škôl bolo šesť gymnázií a 14 stredných odborných škôl. Informáciu o svojej pridanej hodnote v predmete slovenský jazyk a literatúra dostalo celkovo 557 stredných škôl. Výskumníci z NÚCEM pracovali pri výpočte s archívnymi dátami absolventov, ktorí ukončili strednú školu v rokoch 2017, 2018 a 2019.
“Veľkosť pridanej hodnoty predstavuje, zjednodušene povedané, rozdiel medzi reálnou a očakávanou priemernou úspešnosťou školy v externej časti maturity. Je v nej zohľadnené, s akým vedomostným základom boli žiaci prijatí na strednú školu,” vysvetľuje NÚCEM, ktorý hodnotil zvlášť gymnáziá a zvlášť iné stredné školy.
Ústav tiež chce metodiku hodnotenia škôl postupne zlepšovať. Minulý rok napríklad začal testovať vstupnú úroveň aj u žiakov osemročných gymnázií. “Zároveň od roku 2021 plánujeme vyhodnocovať aj pridanú hodnotu na základných školách, a to medzi Testovaním 5 a
Testovaním 9,” avizovala riaditeľka NÚCEM Romana Kanovská.