Pre problémy spojené s pandémiou koronavírusu však bude zariadenie Mavic Air 2 zatiaľ dostupné len v Severnej Amerike, pričom v Číne je už v predaji. Zákazníci v Európe a iných častiach sveta si budú môcť zatiaľ kúpiť dron bez nového systému. Firma už dostala množstvo objednávok, ktoré začne vybavovať najskôr v polovici mája.
DJI je najväčší svetový výrobca komerčných dronov a preto často čelí otázkam súvisiacim s bezpečnosťou. V máji 2019 sľúbili, že do všetkých zariadení s hmotnosťou nad 250 gramov pridajú systém AirSense, ktorý využíva rádiové a satelitné signály na identifikáciu polohy lietadiel, a to prostredníctvom technológie ADS-B. Niektoré lietadlá a helikoptéry využívajú tento systém na vysielanie svojej letovej dráhy, rýchlosti a výšky.
Firma začala používať ADS-B v profesionálnych dronoch M200 v roku 2017, no tieto modely dokážu len zaznamenať signál z iných strojov a nie ho vysielať.
Nové drony majú ovládač, na ktorého displeji sa zobrazí poloha strojov v okolí. Ak sa začnú približovať, zariadenie bude zobrazovať upozornenia, vydávať zvuky a vibrovať v ruke, čím má pilota upozorniť, aby zmenil dráhu letu.
Mavic Air 2 ponúka 34 minút letu, čo je takmer o 60 % viac oproti pôvodnému modelu z januára 2018. Má tiež väčší snímač fotoaparátu, funkciu timelapse, ktorá dokáže zaznamenať video v rozlíšení 8K. Reálne video zaznamená v 4K. Obidva modely sa zložia, ak ich práve pilot nepoužíva. Mavic Air 2 je o 33 % ťažší a väčší, má 570 gramov.
Firma DJI zároveň potvrdila, že ju teší, že jej drony využívajú v čase pandémie v talianskom Turíne na kontrolovanie ľudí, či dodržiavajú zákaz vychádzania. Španielska vláda ich zas používa na dezinfekciu verejných priestranstiev. Zástupcovia spoločnosti uviedli, že drony môžu poslúžiť aj na prenos zdravotníckych potrieb, aby sa tak znížilo riziko šírenia vírusu.