Takmer 20 rokov a mnoho životov stálo vybudovanie Suezského prieplavu. Dokončený bol v roku 1869 a obchodníkom zachránil značné množstvo času. Suezský prieplav je od tej doby významnou spojovacou časťou medzi Červeným morom a Stredomorím. Je taký dôležitý, že sa egyptská vláda rozhodla ho rozšíriť, pretože lode sa v minulých desaťročiach stali väčšie a obchod sa zvýšil.
Rozšírenie prieplavu by malo egyptskému prezidentovi Abdel Fattah El-Sisi priniesť príjem. V auguste minulého roka bol uvedený do prevádzky 35 kilometrov dlhý druhý kanál. Vládne príjmy majú byť zvýšené z 8 percent na takmer 20 percent. Do roku 2023 by sa tak mali výnosy zvýšiť na 13,2 miliardy dolárov. Avšak súčasné ceny ropy tomuto scenáru príliš nenahrávajú.
Stále viac a viac lodí sa jednoducho rozhodlo nepoužiť Suezský prieplav. Namiesto toho sa plavia pôvodnou trasou cez mys Dobrej nádeje na južnom cípe Afriky. Koniec koncov, len medzi októbrom a decembrom 2015 tadiaľ prešlo viac ako 100 lodí.
Istý člen posádky lode povedal pre BBC: “Celý život som prežil na lodi. Je veľmi zriedkavé vidieť takúto plavbu okolo celej Afriky.” Oboplávanie kontinentu predĺžil cestu z Rotterdamu do Singapuru o 6500 kilometrov. Jedným z dobrých dôvodov tohto vývoja sú nízke ceny ropy.
Nízka cena ropy spôsobila, že klesli ceny aj lodného paliva: z 400 (máj 2015) na 150 dolárov za tonu. Ak vezmeme informácie z Maersk, podľa ktorých sú náklady na prejazd cez Suezský prieplav na úrovni približne 350 tisíc dolárov na loď, je obchvat mysu v súčasnej dobe lacnejší.