Spresnil, že do programu rokovania túto tému zaradí vtedy, keď bude mať magistrát pripravené pozmenené všeobecne záväzné nariadenie (VZN) zosúladené so žiadosťou prokurátora o prenesenie kompetencií na mestské časti v rámci štatútu Bratislavy. “Či to bude na najbližšom februárovom zastupiteľstve, to ešte neviem, no určite sa k tomu musíme vrátiť,” zdôraznil primátor v relácii, ktorá má v sobotu premiéru.
Upozornil, že parkovacia politika nemôže ostať iba na papieri. “Bratislavčania potrebujú pravidlá parkovania, ktoré prinesú poriadok, zvýhodnia rezidentov a zároveň motivujú tých, ktorí tu žijú, no dane platia inde, aby sa prihlasovali na trvalý pobyt v hlavnom meste, čo prinesie peniaze do mestskej pokladnice. To všetko sú obrovské benefity pre mesto,” upozornil.
V tomto duchu bude Nesrovnal žiadať poslancov o uvedenie parkovacej politiky do života. “Je to totiž naša spoločná zodpovednosť, zodpovednosť primátora aj poslancov,” skonštatoval.
Zásady celomestskej parkovacej politiky schválili poslanci hlavného mesta v decembri 2016. Aby sa však tieto pravidlá parkovania v Bratislave stali realitou, je potrebné prijať dodatok štatútu hlavného mesta upravujúceho deľbu kompetencií hlavného mesta a bratislavských mestských častí vo veci užívania komunikácií. Zároveň splnomocňuje mestské časti schváliť všeobecne záväzné nariadenie v miestnom zastupiteľstve. Jeho obsahom je najmä úprava výšky úhrady za dočasné parkovanie. Zmenu dodatku však v roku 2017 poslanci dvakrát neschválili a hlasovanie o tomto bode ešte predtým niekoľkokrát posúvali.