Projekt sa zameriava na komplexnú rekonštrukciu a modernizáciu deviatich združených zastávok, na ktoré zachádzajú trolejbusy, autobusy i prímestské spoje. Ide o autobusovú zastávku pri Rooseveltovej nemocnici v smere do mesta, zastávku na Tajovského ulici pri mestskom parku, na Lazovnej ulici pri Daňovej škole, ďalšie tri zastávky na Partizánskej ceste v smere do Šalkovej aj do mesta, dve zastávky na Rudohorskej ulici a autobusovú zastávku pri Úsvite v smere na Fončordu.
„Som rád, že sa nám podarilo získať ďalšie mimorozpočtové zdroje, a to najmä v čase, keď každá samospráva zápasí s finančnými problémami spôsobenými koronakrízou. V najbližšom období nás čaká podpis zmluvy o nenávratný finančný príspevok, následne vyhlásime verejné obstarávanie na zhotoviteľa. Predpokladáme, že vysúťaženého stavebníka budeme mať začiatkom zimy, preto s rekonštrukciou autobusových zastávok začneme pravdepodobne až v budúcom roku,“ uviedol primátor Ján Nosko.
Projekt počíta s vybudovaním betónových zastávkových pruhov, rekonštrukciou chodníkov s bezbariérovou úpravou či osadením lavičiek a prístreškov. Samospráva myslí aj na vybudovanie bezpečnostných pásov pre nevidiacich a nasvietenie priechodov pre chodcov. Realizáciou projektu sa zvýši nielen bezpečnosť dopravy, ale aj komfort cestujúcich. Odbor rozvojových aktivít mesta zároveň pripravuje projekty na osadenie elektronických označníkov, ktoré by v budúcnosti mohli prispieť k väčšej informovanosti cestujúcich o odchodoch a príchodoch autobusov a trolejbusov v reálnom čase. „V súčasnosti sme v štádiu majetkovo-právneho vyrovnania pozemkov, ktorých sa bude projekt vybudovania a osadenia označníkov týkať. Potom sa začne stavebné konanie pre získanie stavebného povolenia,“ doplnil vedúci oddelenia investičnej výstavby a riadenia projektov Vladimír Brieda.
Poslanci na júnovom zasadnutí mestského zastupiteľstva schválili aj návrh na predloženie žiadosti o nenávratný finančný príspevok na zabezpečenie realizácie projektu Modernizácia cestnej dopravnej signalizácie križovatiek na ceste I/66 v Banskej Bystrici. Znamená to, že v prípade úspešnosti by päť svetelných križovatiek v úseku od Štadlerovho nábrežia – ESC až po križovatku Námestie slobody – Cesta k Smrečine bolo prebudovaných podľa najmodernejších európskych kritérií, ktoré okrem iného umožnia preferenciu verejnej dopravy.