New York 3. októbra 2017 (HSP/Sputnik/Foto:Pexels)
Nikoho z nás už veľmi neprekvapuje, že vedci sa často zaoberajú aj veľmi “užitočnými” výskumami. K takýmto skutočne “prelomovým” by sme mohli zaradiť aj výskum, ktorý mal odhaliť, či existuje niečo, čo ľudí dokáže uspokojiť viac ako sex a ak áno, tak čo to je. Zvedaví vedci krvopotne zistili to, čo sa medzi ľuďmi vedelo už dávno, a to, že nakupovanie môže prinášať viac radosti než sex, píše New York Post s odkazom na výskumy spoločnosti pre vývoj neuro-počítačových rozhraní MyndPlay.
Má to však háčik. Vo výsledkoch výskumu sa uvádza, že nakupujúcich ľudí môžeme rozdeliť do dvoch kategórii. K prvej patria “nadšení kupujúci”, ktorí sa snažia nakupovať veci, zdôrazňujúce ich individualitu. Druhú skupinu tvoria ľudia, ktorí chodia do obchodu preto, aby sa prispôsobili svojmu okoliu a šli s módou.
Vedci preskúmali mozgové gama rytmy skúmaných osôb a zistili, že 84% kupujúcich prvej skupiny dosahuje behom nákupu väčšie uspokojenie než v priebehu sexu alebo víťazstva v súťaži.
Na druhú kategóriu má nakupovanie opačný efekt, vyvoláva u nej len psychickú i fyzickú záťaž. A to je dobrá správa pre ľudstvo. Zatiaľ čo jedna časť ľudstva sa uspokojí kreditkou, druha predsa len bude hľadať potešenie v sexe a tak ma ľudstvo napriek stále väčším obchodným domom a stále prefíkanejšej reklame predsa len šancu prežiť.