Nemecko 03. júla 2015 (HSP/
EcoSport je malé SUV – alebo ak chcete crossover – s dĺžkou 4,24 m, šírkou 1,76 m a výškou 1,69 metra. Batožinový priestor disponuje objemom 322 litrov, po sklopení zadných sedadiel až 705 litrov. Rozvor náprav 2,52 metra zabezpečuje prijateľný vnútorný priestor. Automobil bol vyvinutý v Brazílii a jeho najpodstatnejšími európskymi konkurentmi budú Dacia Duster, Renault Captur, Opel Mokka, či Peugeot 2008.
Najväčšou odlišnosťou európskej verzie je absencia rezervného kolesá v piatych dverách, na ktoré sa medzi európskymi zákazníkmi zniesla vlna kritiky. Najmä z dôvodu zhoršeného prístupu do batožinového priestoru. Ford ho teda nahradil sadou na opravu pneumatík.
Aj interiér prešiel menšími zmenami, ako funkčnými, tak aj dizajnérskymi. Medzi funkčné zmeny patrí modernizovaný volant s menším počtom tlačidiel a regulácia podsvietenia prístrojov a palubnej dosky. Dizajnérske zmeny sa týkali najmä použitia chrómových doplnkov.
Rozdiely sa týkajú aj výbav. Najvyššia verzia Titanium bude štandardne vybavená koženým čalúnením sedadiel a pre všetky výbavové verzie bude k dispozícii takzvaný zimný paket, ktorý bude obsahovať vyhrievané predné sedadlá, vonkajšie spätné zrkadlá a čelné sklo. Neskôr sa má v ponuke objaviť aj satelitná navigácia a parkovacia kamera.
Európska verzia bude mať posilnenú zvukovú izoláciu pre kvalitnejšie odhlučnenie vozidla a tak isto aj zlepšené jazdné vlastnosti. Konštruktéri pozmenili zavesenie kolies a upravili svetlú výšku – EcoSport je nižší o 10 milimetrov a dostal nový optimalizovaný stabilizačný systém a elektromechanický posilňovač riadenia.
Paleta motorov sa začína známym 1,0 litrovým benzínovým motorom EcoBoost s výkonom 92 kW (125 koní), ktorý prejde 100 kilometrov s 5,4 litrami paliva. Nasleduje 1,5 litrový zážihový motor s označením Ti-VCT s udávanou spotrebou 6,3 l na 100 km. Nesmie chýbať ani v Európe populárny vznetový agregát 1,5 TDCI s výkonom 70 kW (95 k) so sympatickou spotrebou 4,4 litra nafty na 100 km. Cena bola v Nemecku stanovená na 19.950 eur. Ford plánuje začiatkom roka 2016 rozšíriť európsky vozový park aj o model Edge, ktorý je v Amerike pomerne obľúbený.