Čínski výrobcovia tvoria takmer 85 percent amerického trhu s hračkami a do roku 2022 by mali predstihnúť spotrebný trh USA , píše juhokórejský Morning Post.
Podľa Aarona Mudericka, zakladateľ spoločnosti Pennsylvania firmy Crazy Aaron’s Puttyworld, zisky z produktov označených “Vyrobené v USA” boli podkopané súčasnými americkými sadzbami na suroviny z Číny. Zároveň výrobca hračiek vyjadril obavy zo straty dynamiky na rýchlo rastúcom čínskom trhu.
“Investovali sme veľa času a peňazí. Ak sa vytvorí trh, kde výrobok nie je vítaný, kde existujú odvetné tarify, ktoré mi neumožňujú osloviť spotrebiteľa, potom prehrám, “povedal.
Podľa Mudericka, boli zisky v 2018 postihnuté sadzbami za oceľ, ale podarilo sa im vyhnúť veľkým stratám zo sadzieb za gumový silikón, pretože sa zásobili v predčase. Výrobca údajne očakáva, že tento rok dosiahne vyšší zisk, ak Washington zvýši sadzby z čínskeho dovozu na 200 miliárd dolárov, z 10 percent na 25 percent.
“Ak dosiahne 25%, spoločnosti budú krachovať alebo znížia pracovné miesta,” povedal Neil Helfand, právnik špecializujúci sa na obchodovanie.
Čínski výrobcovia však doteraz nezaznamenali žiadny pokles záujmu medzi americkými kupujúcimi, uviedla May Liang, prezidentka čínskej Toy & Juvenile Products Association.
“Niektorí členovia sa cítia neisto, ale podnikanie ide ďalej,” povedala. Veríme, že hračky sú naozaj orientované na spotrebiteľa, najmä na prázdniny, a preto by sa hračky nemali nachádzať na zozname taríf, pretože to poškodí hlavne spotrebiteľov. ”
Najnovší optimizmus vyjadrený americkým prezidentom Donaldom Trumpom v súvislosti s možnou obchodnou dohodou s Čínou poukazuje na to, že sadzby na hračky sa pravdepodobne neuplatnia, tvrdí Steve Pasierb, výkonný riaditeľ New York-based Toy Association.

























