Na záberoch, ktoré natočili z výšky, možno pozorovať na moste vozne so štrkom, železničné súpravy a pracujúcich odborníkov. Každá zo súprav sa skladá z lokomotívy a 23 výsypných vozidiel, naložených štrkom s celkovou hmotnosťou 2,4 tisíce ton.
Pomocou vozov špecialisti kontrolujú nosné prvky mosta, podpery a spájajúce mechanizmy.Podľa dostupných informácií na konci roka prebehne finálna kontrola. Keď sa súpravy rozbiehajú, zrýchľujú, spomaľujú alebo stoja 15 minút, nahrávajú sa výsledky zo snímačov. To umožňuje porovnávať pevnostné charakteristiky všetkých konštrukcií s konštrukčnými dátami.
Štart prevádzky nákladných vlakov na Krymskom moste odložili až do júna roku 2020. Dôvodom malo byť nájdenie starého obchodného sídla na území výstavby, ktoré sa datuje na 4. storočie pred naším letopočtom. Podľa výsledkov expertízy sa špecialisti rozhodli presunúť časť na juh, aby nález zachránili. Z tohto dôvodu sa stavebné náklady zvýšili z 27,66 miliárd až na 31,04 miliardy rubľov.
Pre vytvorenie trate s dĺžkou 19 kilometrov položili päť tisíc ton koľajníc a 38 tisíc železobetónových podvalov.
“Trať položili z dvoch brehov Kerčského prielivu: Pracovné skupiny sa pohybovali smerom k sebe a stretli sa pod oblúkom. Na hlavnom mieste stavby spojili dva nominálne úseky – Taman a Kerč,” informuje informačné centrum Krymský most.
Krymský most
Most vedúci na Krym z Krasnodarského kraja je najdlhším mostom v Rusku, jeho dĺžka je 19 kilometrov. Most je postavený za financie z federálneho rozpočtu Ruska a jeho celková hodnota je takmer 228 miliárd rubľov.
Prezident Vladimir Putin otvoril časť mosta pre automobily 15. mája a druhý deň bola zahájená aj prevádzka autobusov.