Ako pre agentúru SITA uviedla generálna riaditeľka hotela Katarína Malová, predstavuje to pre nich výpadok 1,5 mil. eur len za toto obdobie. Nízke tržby predpokladajú aj po letnej sezóne, pretože v jeseni a zime evidujú slabý dopyt najmä pre pokles kongresovej turistiky, teda firemnej klientely.
Letná sezóna v hoteli začala otvorením wellness a bazénov od 12. júna. „Aj napriek tomu, že vláda povolila otvorenie ubytovacej a stravovacej prevádzky už od 6. mája, po našich službách nebol dopyt a v júni bol hotel vyťažený len na 35 percent,“ konštatovala šéfka hotela s tým, že na letné mesiace je prognóza vyťaženosti na úrovni minulého roka. „Od septembra je to opäť slabé aj vzhľadom k tomu, že stále pociťujeme opatrnosť firiem pri organizovaní eventov, kongresov, čo je v tejto situácii asi pochopiteľné,“ dodala s tým, že takmer všetky hotely sú veľmi závislé práve od biznis klientely hlavne mimo prázdnin.
„Leto očakávame na úrovni minulého roka. Hotel je predbežne rezervovaný už na 75 percent. Snažíme sa však neposkytovať maximálnu ubytovaciu kapacitu a počet hostí v hoteli regulujeme tak, aby sa hostia cítili u nás príjemne no najmä bezpečne,“ objasnila Malová.
Počas koronakrízových mesiacov vedenie hotela neprepustilo ani jedného zo 128 zamestnancov, len ukončili zmluvy na dohodu a pracovné pomery v rámci skúšobnej doby. „Hotel je na trhu už 15 rokov a máme vybudované korektné vzťahy s naším personálom, preto bolo našou snahou udržať pracovné miesta. Stretli sme sa s našimi zamestnancami a dohodli na skrátenom pracovnom úväzku na 50 percent do doby otvorenia hotela. Požiadali sme aj o príspevok na mzdy v rámci prvej pomoci, ktorý nám bol schválený,“ doplnila riaditeľka.
Po 10 rokoch plánovali opäť zrekonštruovať hotelové izby, čo sa im však podarilo čiastočne a pomalším tempom. „Už minulý rok naše hospodárske výsledky významne ovplyvnila cena práce zvýšením príplatkov za prácu cez víkendy, sviatky a nočné. Hotel budujeme z vytvorených zdrojov a čiastočne financovaním z dlhodobého investičného úveru. Na investície sme nikdy nedostali eurofondy, a to sme podávali žiadosť päťkrát. Koronakríza, plánované zvýšenie minimálnej mzdy a tým aj následne ďalšie zvyšovanie príplatkov od 1. januára 2021 spomalia ďalšie investície. Údržba hotela je spolu so zaplatením kvalitného personálu veľmi finančne náročná,“ objasnila Malová s tým, že 45 percent z tržieb sa vytvorí len na cenu práce, ktorej súčasťou je veľmi vysoké odvodové zaťaženie.
Hotel & Spa Resort Kaskady pôsobí od roku 2004, zamestnával vtedy 68 zamestnancov. Pôvodné rekreačné zariadenie ČSAD kúpila firma exposlanca a speváka Karola Konárika v roku 2001 a následne ho zrekonštruovala a pristavila wellness. „Postupne 15 rokov sme hotel modernizovali, rozširovali. V súčasnosti poskytujeme komplexné služby, pričom našim kľúčovým produktom je naša minerálna voda v bazénoch a wellness. Od roku 2012 zamestnávame 128 zamestnancov,“ dodala manažérka s tým, že všetky vytvorené zdroje investujú naspäť do hotela.