Zákonodarcovia vyzvali na väčší dohľad nad sociálnymi médiami. Správa o falošných informáciách a dezinformáciách v sociálnych médiách, ktorú poslanci zverejnili v pondelok, je výsledkom 18-mesačného vyšetrovania.
Výbor britského parlamentu pre médiá, ktorý správu pripravil, tvrdí, že sociálne médiá by mali dodržiavať povinný etický kódex a dohliadať by na to mal nezávislý regulátor. Správa osobitne poukázala na Facebook a uviedla, že sa zdá, že štruktúra jeho internetovej stránky je navrhnutá tak, aby “zakrývala vedomosť a zodpovednosť za určité rozhodnutia”. “Je evidentné, že Facebook úmyselne a vedome porušil zákony o ochrane osobných údajov a o hospodárskej súťaži,” tvrdí správa.
Poslanci boli zvlášť nahnevaní pretože Zuckerberg neprišiel do Veľkej Británie, aby osobne odpovedal na otázky.
“Aj keď Mark Zuckerberg neverí, že je zodpovedný britskému parlamentu, je zodpovedný miliarde užívateľov Facebooku po celom svete,” povedal Collins. “Dôkazy, ktoré zverejnil môj výbor, ukazujú, že máme stále otázky, na ktoré musí odpovedať, ale on ich kryje, odmieta odpovedať na naše pozvania priamo alebo vysiela zástupcov, ktorí nemajú potrebné informácie.”
V reakcii podľa portálu bbc spoločnosť Facebook uviedla: “Zdieľame obavy výboru z falošných správ a integrity volieb a tešíme sa, že sme v posledných 18 mesiacoch významne prispeli k ich vyšetrovaniu a odpovedali na viac ako 700 otázok so štyrmi našimi vedúcimi predstaviteľmi.”
“Sme otvorení zmysluplnej regulácii a podporujeme odporúčanie výboru pre reformu volebného práva. Ale nečakáme. Už sme vykonali zásadné zmeny, aby každá politická reklama na Facebooku bola schválená, štátom , ktorý za to zaplatí a potom sa uchováva vo vyhľadávateľnom archíve po dobu siedmich rokov. Žiadny iný kanál pre politickú reklamu nie je tak transparentný a neponúka nástroje, tak ako to robíme my.”
Správa tiež poznamenala, že dezinformácia nie sú rozšírené iba na Facebooku, ale aj na platformách ako je Twitter.