Japonská vláda využíva na umiestnenie pacientov hotely. Toto nariadenie je platné pre tých, ktorí boli pozitívne testovaní na koronavírus, ale ktorých príznaky sú príliš ľahké na to, aby ich bolo potrebné hospitalizovať.
V hlavnom meste Tokiu sa teraz na niektoré služby začali používať roboty, ktorí pomáhajú odľahčiť záťaž sestier.
V jednom takomto hoteli čaká na privítanie návštevníkov robot s názvom „Pepper“.
Jeho prvou úlohou je predať návštevníkovi ochranné rúško. “Prosím, vo vnútri noste masku,” oznamuje robot a dodáva :”Dúfam, že sa zotavíte čo najrýchlejšie.”
Medzi ďalšie správy patria: „Modlím sa, aby sa šírenie choroby zastavilo čo najskôr“.
Pepper nie je jediný robot, ktorý pracuje v hoteli v oblasti Ryogoku v Tokiu. Na čistenie niekoľkých častí hotela vrátane rizikovejších „červených zón“, kde je obmedzený prístup personálu, bol nasadený čistiaci robot s najnovšou technológiou Artifial Intelligence.
Podľa ministerstva zdravotníctva Japonsko, v snahe znížiť zaťaženie zdravotníckeho systému, zaistilo viac ako 10 000 hotelových izieb po celom štáte, s cieľom izolovať pacientov so slabšími príznakmi.
V hoteli Ryogoku môže byť ubytovaných približne 300 osôb. Nepretržite 24 hodín denne budú k dispozícii dve zdravotné sestry a počas dňa bude prítomný aj lekár.
Práca robotov výrazne odľahčí japonský zdravotnícky systém.
Andrea Lopatková