Konzultantmi projektu sa stali okrem iného firmy McKinsey & Co so sídlom v Spojených štátoch a najväčšia čínska stavebná firma, štátny podnik China Railway Construction Corp.
“Nechcem sa stať centrom medzinárodných vtipov, nechceme sa stať príkladom čínskeho investičného zlyhania,” uviedol podnikateľ, predseda hongkonskej spoločnosti HKND Group.
HKND získala tento mesiac súhlas na vypracovanie štúdie a na možnosť postavenia vodnej cesty medzi dvoma oceánmi.
Wang ďalej uviedol, že jeho tím navrhne riešenia, ktoré budú minimalizovať riziko, napríklad, že sa trasa kanálu dostane blízko ku kostarickým hraniam, čo by mohlo vyvolať medzinárodný spor. Stavebné práce sa začnú pred koncom roku 2014 a prvé lode by mali ním preplávať v roku 2020.
Wang investoval do viacerých priemyselných odvetví vrátane telekomunikácií a baníctva. V roku 2010 sa stal podielnikom stredne veľkej čínskej telekomunikačnej firmy Xinwei Telecom Enterprise Group. Rozvíja telekomunikačnú technológiu a buduje siete v niekoľkých krajinách vrátane Nikaraguy.
Wang o sebe povedal, že pochádza z priemernej pekinskej rodiny a predtým, ako sa rozhodol stať sa podnikateľom, študoval tradičnú čínsku medicínu.
Čína nemá diplomatické styky s Nikaraguou. Projekt je čisto podnikateľskou záležitosťou, s ktorou nemá čínska vláda nič spoločné.
(1 EUR = 1,3086 USD)