Česi sú naďalej verní Ježiškovi – len jeden zo 100 oslovených sa hlási k Santa Clausovi, píše webové vydanie denníka Mladá fronta DNES. Veľkú zásluhu na tom má aj iniciatíva Zachráňte Ježiška manažéra a pedagóga Tomáša Zdechovského, ktorému sa darí šíriť vieru v Ježiška na sociálnych sieťach a teraz chystá aj obsiahlu publikáciu.
Tradičný Ježiško v tohtoročnom advente odrazil v Českej republike reklamný útok amerického Santa Clausa. Keď marketingový manažér a pedagóg Zdechovský pred tromi rokmi zakladal so študentmi iniciatívu “Zachráňte Ježiška” a demonštroval pred vládou, ešte netušil, aký bude mať úspech: dnes už má facebooková skupina “Zachraňte Ježíška” 36.000 členov, všíma si spravodajský server iDNES.cz.
Stovky ľudí jazdia v autách so samolepkou “Zde naděluje Ježíšek” (Tu rozdáva darčeky Ježiško). Tento týždeň vyšli i výsledky prieskumu agentúry Sanep, podľa ktorého tri pätiny ľudí uviedli, že u nich doma prináša darčeky Ježiško. Väčšina ďalších sa prozaicky priznala, že darčeky rozdáva rodina, a iba jedno jediné percento sa prihlásilo k Santa Clausovi.
Nový trend sa už opatrne presadzuje aj v reklamách. Na jednej z nich dokonca zvieratká vyháňajú Santa Clausa z lesa, poznamenáva Mladá fronta on-line.