„Ustarostení alebo záujem prejavujúci veriaci“ aj v jeho prostredí diskutujú o možnej novej formulácii prosby Otčenáša „Neuveď nás do pokušenia“ a diskusia dávno opustila odborný teologický svet. Diecézny biskup nemeckého Mainzu, Peter Kohlgraf, preto vyjadril k tomu svoj postoj na Facebooku:
Nevedie nijaká cesta pomimo konštatovania, že nemecký preklad „Neuveď nás do pokušenia“ zodpovedá prapôvodnému gréckemu textu v Evanjeliu sv. Matúša, aj sv. Lukáša. „A predchádzajúce pokusy preložiť grécku verziu naspäť do Aramejčiny, Ježišovho jazyka, „sa jednoznačne nepodarili“, preto berieme „grécky text ako Ježišovu modlitbu“.
Pritom v šiestej prosbe Otčenáša „nejde o malé pokušenia, ale o situáciu zásadného rozhodnutia za Boha, alebo proti Bohu“, ako vysvetľuje biskup Kohlgraf. „V Starom zákone Abrahám, ľud Izrael, alebo Jób prežívajú také pokušenia, v ktorých ide o všetko. Kto predpokladá, že táto myšlienka v Novom zákone nehrá úlohu, ten sa mýli. Ježiš sám prežíva, že ho Duch vedie na púšť, kde potom zakúsi pokušenia diablom. Duch sám teda vovádza Ježiša do situácie, keď sa musí rozhodnúť za Otca, alebo proti Otcovi (porovn. Mt 4,1-11). Zodpovedajúca situácia sa opakuje pred jeho utrpením v Getsemanskej záhrade (Mt 26,36-46). Pre Ježiša je to pokušenie poddať sa zúfalstvu z budúceho utrpenia, ujsť, alebo vydržať prežívanú neprítomnosť Boha a prijať utrpenie. Biskup zvlášť zdôrazňuje, že Boh „očividne nie je iba ‚milý‘, ale že „v jeho rozhodnutiach nám ľuďom mnohé zostáva skryté“.
Ďalej vysvetľuje, že ľudia sa dostávajú do „takých existenčných situácií skúšok“, v ktorých stoja pred „zásadnou otázkou“, či Bohu dôverujú, alebo sa ho zrieknu. Pritom Biblia prinajmenšom pripúšťa možnosť, „že Boh ľudí takej situácie neušetrí, ba dokonca ju pripraví. „A to naozaj zodpovedá životnej realite. Boh je pre mnohých ľudí otáznikom, vieru prežívajú skúšaní a neistí pred utrpením a smrťou. Nerobíme im nijakú dobrú službu, ak ich výkrik, ich žalobu, ich hnev, ktorý prípadne aj sformulujú, neberieme vážne tým, že vylúčime zahalené a nepochopiteľné stránky Boha. Ani sám Ježiš na kríži nezostáva ušetrený volania po neprítomnom Bohu.“
Preto sa modlíme v šiestej prosbe Otčenáša, „aby Boh takúto situáciu neprivodil, ani nepripustil, a aby nás skôr zachránil pred Zlým. Mne sa nezdá zmysluplné, riediť Boží obraz a vymazať všetko, čo nechápeme. Už len to, že sa o modlitbe v súčasnosti toľko diskutuje, hovorí pre to, aby sme tento náš preklad ponechali.“