Bratislava 19. augusta 2019 (SITA/HSP/Foto:SITA/AP-Jenny Kane)
Americký online predajca Amazon zvyšuje poplatky pre tisícky malých a stredných francúzskych firiem o tri percentá v reakcii na novú digitálnu daň, ktorej schválenie presadila francúzska vláda
Cieľom 3-percentnej digitálnej dane, ktorú francúzsky parlament odobril v júli, je podľa vlády krajiny vyrovnať podmienky medzi veľkými technologickými spoločnosťami a miestnymi podnikmi. Krok Amazonu tak komplikuje snahu Francúzska o kontrolu takých firiem, ako sú Amazon, Facebook a Google. Informuje o tom portál cnbc.com.
Francúzska daň je zameraná na firmy, ktoré z “digitálnych aktivít” dosahujú ročné tržby aspoň 750 mil. eur, pričom ich tržby v krajine sú aspoň 25 mil. eur. Daň sa uplatňuje so spätnou platnosťou od 1. januára tohto roka a odhaduje sa, že vo Francúzsku sa jej prostredníctvom vyberie 500 mil. eur ročne.
Francúzska daň sa už skôr stretla s negatívnou reakciou. Prezident USA Donald Trump inicioval prešetrovanie tohto opatrenia a pohrozil odvetnými clami, pričom uviedol, že “sa neférovo zameriava na americké spoločnosti”. Ekonómovia a technologické firmy vrátane Amazonu varovali, že francúzska daň nakoniec povedie k zvýšeniu cien pre spotrebiteľov.