Okrem toho, že Zephyr bude poháňaný slnečnou energiou, bude aj bezpilotný. Lietať by mal vo vysokých výškach v atmosfére, aby sa vyhol komerčnej leteckej doprave a nepriaznivému počasiu.
Predstavený bol na leteckej výstave v anglickom Farnborough kde by sa aj po niekoľkých rokoch testovania mala rozvinúť jeho priemyselná výroba v podniku Kelleher, ktorý by vytvoril ročne až 30 kusov.
Model Zephyr T má rozpätie krídel 25 metrov váži menej ako 75 kg, pričom väčšinu hmotnosti zaberajú batérie. Užitočné zaťaženie lietadla je len 5 kg. Plány pre budúce modely však zahŕňajú dvojitý chvost, ktorý by vyhovoval väčšiemu užitočnému zaťaženiu.
Vďaka slnečnej energii počas dňa a solárnym batériám počas noci Zephyr vo vzduchu vydržal lietať neprestajne až 336 hodín, 22 minút a 8 sekúnd. Tento vlastný 14-dňový rekord v roku 2010 chce Airbus svojím najnovším modelom Zephyr S prekonať až o vyše dvojnásobok na 30 dní, čo prebieha práve teraz, keď sa stroj nachádza nad americkou Arizonou. V budúcom roku sa počíta aj s testom 120-dňovej letovej kapacity.
Vzhľadom na to, že Zephyr môže lietať nepretržite nad jednou oblasťou vo výške viac ako 21 km a nemusí obiehať okolo Zeme ako tradičná družica, skúma sa jej potenciál v lokálnom monitorovaní, napríklad lodnej dopravy, potenciálneho požiaru a rôznych iných situácií. Záujem o to už prejavilo viacero spoločností.
Spoločnosť Facebook, ktorá nedávno odstúpila od podobného projektu pod názvom Aquila, spolupracovala s Airbusom. Podľa riaditeľky bezpilotných leteckých systémov spoločnosti Airbus Janny Rosenmannovej majú obe spoločnosti “spoločný cieľ pokúsiť sa o pripojenie k internetu ešte nepripojené oblasti”.