Od 1. februára sa cestujúci budú môcť prepraviť z Bratislavy do Košíc len rýchlikom, alebo dotovanými a preplnenými štátnymi vlakmi. Dôvodom je zrušenie vlakov spoločnosti Regiojet, ktorá nedokáže konkurovať vlakom „zadarmo“. Žlté vlaky teda začnú postupne miznúť zo slovenských železníc.
„Cestujúci si obľúbili RegioJet, my sme si ich vážili a mali radi. O to viac je nám to ľúto. Po zásahoch štátu sa na tejto trase, žiaľ, nemôže uživiť viac dopravcov. Po politickom rozhodnutí opäť zaviesť IC vlaky ZSSK, žiaľ, nie je na trhu kvôli cestovnému zadarmo v dotovaných rýchlikoch dostatok platiacich cestujúcich na to, aby sa vedeli komerčné nedotované vlaky vo vnútroštátnej doprave na Slovensku uživiť,“ uviedla spoločnosť vo vyhlásení.
Ako však vidia tento krok opoziční poslanci? Podľa Matoviča ide o vyštvanie RegioJetu, na ktoré doplatia platitelia daní, ktorí sa budú naďalej skladať na „stratové IC vlaky“.
„Regiojet. Súkromník, ktorí napriek tomu, že utŕžil už mnohomiliónové straty, statočne bojoval s Ficovými “vlakmi zadarmo” a vozil státisíce cestujúcich, ktorí boli spokojní. Po Ficovi však prišiel veľký to mysliteľ Danko … a zneužil svoju moc na úplné vyštvatie Regiojetu. Kto na to doplatí? Všetci platitelia daní (čiže každý), kto sa bude skladať na stratové ícečka a cestujúci, ktorí budú mať menej spojov a horšie služby,“ napísal Matovič na svoj facebookový profil.
„Len chorá hlava bude so sebou spokojná,“ dodal líder opozičnej OľaNO.
Ani Sulík nešetril kritikou na premiéra Roberta Fica, či na predsedu SNS Andreja Danka, ktorý sa podľa Sulíka najviac pričinil za odchod RegioJetu.
„Andrej Danko si môže gratulovať. Vyštval súkromného prepravcu zo slovenských koľajníc. Plne v zmysle zatuchnutého hesla SNS „cudzie nechceme, svoje si nedáme,“ napísal Sulík v komentári pre portál aktuality.sk.
Ďalej sa vyjadril, že za odchodom tejto spoločnosti stojí Dankova snaha odstrániť konkurenciu, ktorá poskytovala cestujúcim lepšie služby za lepšie ceny. Vďaka vlakom zadarmo však RegioJet nemohol ďalej konkurovať a bol definitívne vyštvaný.
„Konkurencia na slovenských koľajniciach je očividne strašidelná predstava pre Andreja Danka, ktorý má inak plné ústa rečí o podpore podnikania. Len pre porovnanie: aj v telekomunikáciách sme mali len jedného štátneho poskytovateľa služieb. To bolo v čase, kedy sa na pevnú linku čakalo dva roky a párminútový hovor do Talianska stál majland,“ napísal s dodatkom, že práve konkurencia posúva hranice.
Juraj Paška