Riaditeľ projektového manažmentu YouTube, Tom Leung, v nedávnom videu odhalil, že spoločnosť diskutuje o zmenách súvisiacich s tlačidlom “nepáči sa”.
Vo videu Leung uznal, že odstránenie tlačidla by bolo vo všeobecnosti “extrémne” a nie “demokratické”, ale tiež priznal, že to bola jedna z možností, ktorú zvažovali.
Ďalšia možnosť, o ktorej hovorí Leung, zahŕňa požiadavku, aby používatelia uviedli konkrétne dôvody, prečo sa im video nepáči. Povedal, že takáto funkcia môže “dať používateľom pauzu” pred tým, než označia, že sa im to nepáči”, namiesto toho, aby to urobili impulzívne.”
Tlačidlo nesúhlasu sa stalo obľúbeným spôsobom, ako obyčajní používatelia služby YouTube, môžu vyjadriť svoj nesúhlas s progresívnou propagandou. Napríklad trailer rebootu Ghostubusters, obsadený ženskýmy herečkami, sa stal najneobľúbenejším filmovým príspevkom na YouTube s viac ako 600 000 nepáči sa mi to. Taktiež aj kontroverzná reklama Gillette o “toxickej mužskosti” získala 1,3 milióna “nepáči sa” kliknutí.
Všetky tieto čísla sú však ničím v porovnaní s YouTube “Rewind 2018”, videom, ktoré platforma vydala koncom minulého roka. S 15 miliónmi dislikeov sa video “Rewined 2018” stalo najneobľúbenejšie videom v histórii YouTube. Dokonca predbehlo aj video Justine Biebera “Baby”, ktoré viedlo v počte dislikeov takmer deväť rokov.
Nie je žiadnym prekvapením, že služba YouTube uvažuje o odstránení tlačidla “nepáči sa”. Toto opatrenie je súčasťou širšieho trendu, ktorý možno opísať ako vojnu so spätnou väzbou. Mechanizmy vyjadrovania verejnej mienky, od tlačidiel nepriateľstva po sekciu komentárov k referendu Brexitu a voľbe Donalda Trumpa boli posledné dva roky často kritizované elitou.
Podľa portálu Breibart ak majú obyčajní používatelia YouTube možnosť vyjadriť svoje preferencie, jednoznačne vyjadrujú svoj nesúhlas s progresívnymi hodnotovými systémami výkonných pracovníkov platformy. Niet divu, že títo manažéri to chcú zastaviť.
— Emily (@space_dragon97) 4. februára 2019