Indonézski odborníci uviedli, že k pádu lietadla viedlo viacero príčin. Lietadlo malo konštrukčné nedostatky a závady, zlyhali štátne orgány USA, ktoré nevykonali potrebnú a podrobnú kontrolu lietadla. Lietadlo s vážnymi nedostatkami predali Indonézii. Takýto postup by nemohli Američania uplatniť voči európskym spoločnostiam, ktoré majú svoje skúsenosti a americkú techniku podrobujú prísnym bezpečnostným kontrolám.
Indonézski vyšetrovatelia takisto uviedli, že objavili chyby aj zo strany posádky, Američania odmietajú komentovať výsledky vyšetrovania, oficiálne sa vyšetrovanie skončí v novembri 2019.
Predstaviteľ spoločnosti Boeing informoval, že spoločnosť úzko spolupracuje s indonézskymi orgánmi.
Vlna havárií Boeing 737 vo svete prinútilo amerických špecialistov reagovať. Americkí špecialisti doporučujú zlepšiť kontrolu lietadiel, zvýšiť prípravu pilotov a posádky, americké posádky nedokážu plnohodnotne pracovať, keď sa ocitnú automatické zariadenia na palube lietadla v problémoch a prestanú plnohodnotne pracovať. Rusi a EÚ už z bezpečnostných dôvodov pozastavili let lietadiel Boeing 737.
V októbri 2018 sa zrútil Boeing 737 do mora pri Jáve, rovnaké lietadlo Ethiopian Airlines sa rozbilo v Etiópii, zahynulo 346 pasažierov, na palube lietadla Boeing 737 zahynuli aj členovia rodiny poslanca SNS Antona Hrnka.