Podľa hovorcu prokuratúry škody spôsobené takýmto únikom daní rozhodne nie sú malé.
Najväčšou európskou automobilkou otriasa obrovský emisný škandál. Americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) totiž v septembri obvinila VW, že nainštaloval do 482.000 dieselových áut vyrobených v rokoch 2009 až 2015 softvér, ktorý počas testovania umožňoval zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Volkswagen neskôr priznal, že na celom svete jazdí zhruba 11 miliónov vozidiel s týmto softvérom. A tento mesiac sa priznal aj k manipulácii s emisiami CO2. Týka sa to približne 800.000 vozidiel z produkcie VW.
A ako by toho nebolo dosť, podľa agentúry DPA aj Audi a Porsche, dcérske firmy nemeckého koncernu VW, sa priznali, že do niektorých dieselových motorov nainštalovali softvér, ktorý sa v USA považuje za nelegálny.
Týka sa to približne 13.000 modelov Porsche Cayenne a tiež modelov Audi a VW s trojlitrovým motorom. Celkovo ide o 85.000 áut dodaných na trh v USA. Porsche kúpila dieselové motory od Audi, ktorá sa v pondelok (23.11.) večer priznala, že v nich môže byť kontroverzný softvér. Tieto nové zistenia ešte zvýšili počet áut z produkcie VW, ktoré majú zakázaný softvér. Iróniou je, že len malá časť modelov Porsche má dieselový motor, ale štvrtinu z nich dodala firma na trh v USA. Porsche tento mesiac zastavilo predaj športových modelov Porsche Cayenne s dieselovým motorom.
Volkswagen predtým tvrdil, že kontroverzný softvér je namontovaný len v dieselových motoroch s objemom dva litre. Ale Audi informovala americké úrady, že trojlitrové dieselové motory v jej vozidlách používajú tri softvérové programy a jeden z nich môže byť práve ten zakázaný. Ale Audi zároveň upozornila, že problematický softvér v trojlitrových motoroch nedokáže rozlíšiť, či je auto v bežnej premávke na ceste, alebo v laboratórnych podmienkach na emisných testoch, ako je to pri nelegálnom softvére v dvojlitrových motoroch.