Humenskí cestári zabezpečujú podľa jeho slov údržbu na 535 kilometroch ciest. Tie sú rovnomerne rozdelené na tri strediská, a to v Humennom, Stakčíne a Medzilaborciach. Základným prostriedkom, ktorý počas zimnej údržby pracovníci používajú, je posypový voz vybavený i snehovou radlicou. Každé stredisko ich má k dispozícii šesť a majú jasne definované úseky, na ktorých majú zabezpečiť údržbu. K dispozícii majú tiež traktor, nakladač a ďalšiu techniku. Zamestnanci pracujú v trojzmennej prevádzke.
Počas intenzívneho sneženia vykonáva správa v zmysle operačného plánu a technicko-rezortného predpisu len odhŕňanie snehu a nevyhnutný posyp, keďže pri následnom pluhovaní by bol z cesty odstránený. “Po ukončení sneženia zabezpečujeme i príslušný posyp,” vysvetlil Galanda. Podľa jeho slov je potrebné si uvedomiť, že vodič posypového vozidla má na starosti v priemere 30 kilometrov, ktoré musí prejsť i spätne. Zároveň sa potrebuje dostať na svoj okruh. Vysielaný je dispečerom zimnej údržby, ktorý na základe vlastných pozorovaní a informácií od cestujúcej verejnosti rozhoduje o prípadnom vyslaní posypového vozu.
Podľa slov Galandu prácu cestárov najviac znepríjemňujú nespokojní vodiči, ktorí nechápu, že sa nedá byť všade hneď. Ako sám tvrdí, zabúdajú na jednu z hlavných povinností vodiča vyplývajúcich zo zákona o cestnej premávke, ktorý hovorí, že jej účastník “je povinný prispôsobiť svoje správanie najmä stavebnému, dopravno-technickému stavu cesty, situácii v cestnej premávke, poveternostným podmienkam a svojim schopnostiam”.