Bratislava 26. apríla (TASR) – V uplynulom období sa vyskytlo viacero prípadov neoprávneného vymáhania pohľadávok osobami, ktoré sa vydávali za zamestnancov Sociálnej poisťovne (SP). SP preto upozorňuje, že nedoplatky od poistencov nikdy nevymáha osobne, napríklad formou vyslaného zamestnanca na adresu poistenca.
Ak niekto nezaplatí odvody včas alebo v riadnej výške, pobočka SP Rozhodnutím o predpísaní poistného predpíše dlžnú sumu poistného. Rozhodnutie posiela poštou ako zásielku do vlastných rúk. Po doručení rozhodnutia plynie lehota 15 dní, počas ktorej je poistenec povinný dlžné poistné uhradiť.
Ak si zásielku neprevezme, podľa zákona tretí deň od uloženia na pošte sa zásielka považuje za doručenú a začína plynúť 15-dňová lehota na zaplatenie dlhu. Poistenec môže dlh zaplatiť bezhotovostným prevodom na účet pobočky SP, poštovou poukážkou alebo v hotovosti iba v pokladnici pobočky SP.
SP upozorňuje poistencov, aby v prípade akýchkoľvek pochybností o dlžnej sume alebo o pravosti Rozhodnutia o predpísaní poistného, penále alebo pokuty, okamžite kontaktovali Informačno-poradenské centrum SP alebo pobočku SP. Zamestnanci SP sú pripravení odpovedať na otázky poistencov a poradiť im pri ďalšom postupe.
TASR o tom informoval Komunikačný odbor SP.