Ocenenie Slovenska ako najpopulárnejšej turistickej destinácie potvrdilo kroky ministerstva dopravy, ktoré po začlení Slovenskej agentúry pre cestovný ruch priamo do svojej organizačnej štruktúry zlepšuje prezentáciu Slovenska na zahraničných trhoch. Potvrdilo sa, že Slovensko je vo svete vnímané ako atraktívna, dôveryhodná a vyspelá krajina.
Propagáciu a marketing Slovenska v zahraničí na seba koncom roka 2016 prevzal rezort dopravy a výstavy. Svoje úlohy v prezentovaní našej krajiny vykonáva úspešne a efektívne. Potvrdzujú to aj posledné čísla návštevnosti. Počas prvých troch kvartálov roku 2017 prišlo na Slovensko viac ako 4,2 milióna hostí, čo predstavuje o 311-tisíc viac návštevníkov ako v roku 2016 (+ 8 %). Top destináciami na Slovensku sú dlhodobo Tatry, Bratislava, Liptov, kúpele alebo kultúrne a prírodné pamiatky UNESCO.
V tomto roku sa od januára až doteraz ministerstvo dopravy zúčastnilo s národným stánkom SR na 14 veľtrhoch a výstavách cestovného ruchu, z toho jeden bol na Slovensku. Do konca roka 2018 pripravuje rezort dopravy v zahraničí účasť Slovenskej republiky na ďalších 11 veľtrhoch a výstavách cestovného ruchu.