Ako v rozhovore pre agentúru SITA uviedol obchodno-ekonomický riaditeľ a člen predstavenstva Letiska Sliač, a.s. Marian Korytiak, vďaka medzinárodnému štatútu je sliačske letisko pre región pridanou hodnotou, lebo dopĺňa jeho komplexnú dopravnú infraštruktúru.
„Máme záujem získať udržateľné pravidelné letecké spojenie s niektorým regiónom. Tu spolupracujeme aj s banskobystrickou krajskou samosprávou, ktorá tiež hľadá riešenie a využitie letiska pre podporu turistického ruchu,“ uviedol obchodno-ekonomický riaditeľ. „Vnímanie z hľadiska veľkosti letiska, možností klientely a potrieb a vyváženie záujmu dopravcov o takéto regióny je nutné veľmi dobre posúdiť a spracovať prípravu,“ konštatoval Korytiak s tým, že vedenie podrobne analyzuje situáciu, ktorá je z hľadiska pravidelnej dopravy na Slovensku a v Čechách. Pravidelná letecká doprava si vyžaduje prípravu infraštruktúry, pričom jej zavedenie trvá tri až päť rokov.
Letisko Sliač je akciovou spoločnosťou štátu zriadenou Ministerstvom dopravy SR, ktorá pôsobí spolu s hlavnou vojenskou časťou letiska, a preto sú jeho prevádzkové hodiny obmedzené a nie nepretržité. V roku 2018 v medzinárodnej nepravidelnej preprave prešlo cez Letisko Sliač 40 750 cestujúcich, v roku 2017 ich bolo 34 009. Podľa Korytiaka to svedčí aj o tom, že stúpa počet lietadiel s väčšou kapacitou, lebo počet pohybov lietadiel v tejto kategórii stúpol vlani za porovnávané obdobie iba o 30 na celkových 587. V nákladnej cargo doprave je sliačske letisko limitované výrobou v spádovej oblasti regiónu, preto lety zo Sliača sú hlavne získané lety, ktoré prevážajú tovar mimo krajín Európskej únie. Letisko taktiež zohráva rozhodujúcu úlohu v realizácii transplantačného programu Rooseveltovej nemocnice v Banskej Bystrici, lebo rýchla a operatívna doprava umožňuje v tejto oblasti kooperáciu v rámci celej Európy a umožňuje tým zachraňovať životy.