Je to približne polovica dĺžky najväčšieho infraštruktúrneho projektu na Slovensku (59 kilometrov), ale i jedného z najväčších PPP projektov v Európe. „Odovzdanie rýchlostnej cesty R7 prinesie rýchlejšie, bezpečnejšie a pohodlnejšie dochádzanie domov nielen pre ľudí žijúcich na Žitnom ostrove, ale aj pre tranzitnú dopravu,“ povedal generálny manažér D4R7 Construction Michael Heerdt. Hlavný zhotoviteľ tvrdí, že splnil všetky podmienky týkajúce sa premávky v rámci dopravného uzla Bratislavy.
„Už na najbližšie otvorených úsekoch R7 a D4 implementuje nové názvy niekoľkých križovatiek aj do trvalého dopravného značenia. Platí to pre Ketelec (nový názov Bratislava – juh), Rovinku (Bratislava Podunajské Biskupice), Dunajskú Lužnú (Šamorín – západ), Šamorín (Šamorín – sever). Rovnaký názov ako doteraz majú na týchto úsekoch len Holice,“ spresnil zhotoviteľ. Pred oficiálnym otvorením sprístupnia v piatok (17. 7.) dokončenú rýchlostnú cestu R7 športovcom v rámci charitatívneho večerného behu.
Koncesionárom projektu bratislavského nultého obchvatu, D4 a R7, je spoločnosť Zero Bypass, ktorá zabezpečuje financovanie, výstavbu a prevádzku obchvatu počas obdobia 30 rokov.