K pohonu obojživelné lietadlo Be–200 využíva motory D–436ТP, ktoré vyrába ukrajinský závod. Od 19. februára 2018 Ukrajina zakázala ich dodávky do Ruska.
Tieto motory mal nahradiť francúzsko–ruský SaM146, (ktoré využívajú aj civilné lietadlá Superjet 100), avšak v apríli 2019 Generálna prokuratúra Ruskej federácie informovala ruské ministerstvo priemyslu o rizikách narušenia obrannej objednávky z dôvodu sankcií, najmä preto, že v týchto motoroch sú používané súčiastky vyrobené v krajinách NATO.
Vlani v apríli oznámili, že na nahradenie ukrajinského motora vyrobia ruský produkt, ale jeho vývoj mal trvať päť rokov.
Obojživelné bezpilotné lietadlo
V septembri 2017 oznámili, že v Rusku by sa mohlo objaviť bezpilotné lietadlo, ktoré by malo byť vytvorené ako obojživelné lietadlo. Informoval o tom zdroj z leteckého priemyslu.
Podľa jeho slov už v súčasnosti existuje celý rad podkladov k jeho výrobe, no zatiaľ neuskutočnili žiadnu objednávku na podobné zariadenie.
Zdroj ďalej uviedol, že účelnosť vytvorenia takéhoto stroja by mala byť prerokovaná s bezpečnostnými silami a stroj bude vyrobený, pokiaľ o neho bude záujem.

























