Od tej doby sa vedú spory o to, ktoré lietadlá sú lepšie. Podľa hlavných letových taktických údajov boli MiG–15 a F–86 takmer úplne vyrovnané. Pričom bol MiG v rýchlosti stúpania, špecifickom pomere ťahu a váhy lepší ako Sabre. Americké lietadlo víťazilo v rýchlosti pri strmhlavom lete a ovládateľnosti. Malo však horšiu vybavenosť zbraňami, na palube bolo šesť ťažkých guľometov Colt Browning. Dva 23 mm kanóny NR 23 a jedno 37 mm delo N 37 MiGu však boli silnejšie a účinnejšie.
Podľa dostupných údajov vykonali sovietski piloti 64. stíhacieho leteckého zboru 1 872 leteckých bitiek, počas ktorých zostrelili 1 106 nepriateľských lietadiel, z ktorých bolo 650 stíhačiek F–86. Straty ZSSR predstavovali 335 lietadiel. Pomer bol 3: 1 v prospech sovietskych pilotov, vrátane najnovších strojov (MiG–15 a F–86 Sabre) – kde bol pomer 2:1. Naopak piloti Zjednotenej leteckej armády, ku ktorej patrili jednotky Číny a KĽDR, zostrelili 231 lietadiel a stratili 271 lietadiel.
Práce niektorých historikov uvádzajú, že rozhodujúcim faktorom vo vzdušných bitkách bola vždy profesionalita a zručnosť pilotov. Legendou oblohy sa stal Nikolaj Suťagin, ktorý uskutočnil 66 leteckých bitiek, zostrelil 21 lietadiel, z toho 15 F–86 Sabre. Zachoval sa rýchlopisný záznam taktickej leteckej konferencie útvaru, ktorá sa konala v dňoch 25. – 26. júla 1951. Suťagin tam vystupoval ako najproduktívnejší pilot divízie a takto opisoval svoj bojový stret s nepriateľom:
“Úloha bola vykonávaná desiatkou… V momente ľavého obratu som bol 400-500 metrov za dvojicou kapitána Artěmčenka. Otočením o 50-60 stupňov doľava som si všimol, že vľavo dole, spod vedúceho páru, nám zalieta na “chvost” dvojica F-86. Dal som povel: “útočím, kryte ma” a ľavým bojovým obratom, v okamihu, keď som uvoľnil brzdy a ubral plyn, som následnú polotáčkou nasledoval dvojicu F-86. V druhej slučke sme už boli na “chvoste” F-86 a v hornej polohe som vystrelil dve krátke salvy na protivníka. Prvá salva bola príliš krátka – nedoletela, druhá preletela.
Rozhodol som sa priblížiť. Po ukončení ponoru (strmhlavého letu) urobila dvojica F-86 klopu doprava, a potom doľava stúpaním. Vďaka tomuto otočenie sa vzdialenosť znížila na 200-300 metrov. Keď si toho nepriateľ všimol, urobil obrat. Po uvoľnení bŕzd sme leteli za F-86 pod uhlom 70-75 stupňov smerom k moru. Keď som sa priblížil na vzdialenosť 150-200 metrov, začal som paľbu … F-86 som zostrelil.”
Zásah ruských lietadiel v súčastnosti si môžete pozrieť na tomto videu
https://www.youtube.com/watch?v=S80S6fZOans&feature=emb_title




















