V roku 2016 uskutočnila Potravinárska komora Slovenska ďalší prieskum, v ktorom zistila, že podiel slovenských výrobkov tvorí v obchodných reťazcoch len 39 percent. Negatívnou správou teda je, že na Slovensko sa dováža čoraz viac potravín. Odzrkadľuje to negatívne číslo rozdielu medzi vývozom a dovozom, ktoré v predchádzajúcom roku dosiahlo hodnotou -1,1 miliardy eur.
Podľa minuloročného prieskumu mal reťazec Lidl 16 percent slovenských produktov. Pre porovnanie predposledný supermarket Kaufland má 35 percent a reťaz COOP Jednota, ktorý sa umiestnil na prvom mieste, má 60 percent.
Zaujímavosťou je aj skutočnosť, že kým na Slovensku sa podiel slovenských výrobkov v reťazci Lidl pohybuje okolo hodnôt 15 percent, u našich susedov je trend iný. Podľa medializovaných informácií spoločnosť Lidl má v Českej republike vo svojich predajniach až 40,8 percenta českých potravín. Keď sme sa pýtali prečo je na Slovensku trend v neprospech slovenských dodávateľov vedúci oddelenia komunikácie Tomáš Bezák nám neodpovedal.
Na otázky ‘Podľa akého kritéria sa riadi spoločnosť Lidl pri výbere slovenských produktov a produktov celkovo? Sú výrobky, ktoré Lidl dováža prevážne z Poľska v lepšej kvalite ako výrobky slovenských výrobcov?’ hovorca odpovedal len stručne. „Našich dodávateľov vyberáme v súťaži kde rozhodujú tri kritériá: kvalita, schopnosť zabezpečiť kontinuálne dodávky nami požadovaného množstva a cena,“ vysvetlil Bezák.