Prvá časť obnovy hlavnej stanice sa týka samotnej infraštruktúry. Ide o komplexnú rekonštrukciu koľají, výhybiek, predĺženie nástupíšť, výmenu zastaralých častí zabezpečovacieho zariadenia a podobne. Druhou častou obnovy je rekonštrukcia výpravnej budovy stanice. “Tu je snahou ŽSR, aj v spolupráci s Magistrátom hlavného mesta, riešiť nielen samotnú výpravnú budovu, ale aj predstaničné námestie,” uviedol Lukáč s tým, že sa v spolupráci s magistrátom ŽSR snažia čo najskôr pripraviť architektonicko-urbanistickú súťaž návrhov na revitalizáciu stanice i predstaničného námestia.
Potrebu zvýšenia kapacity hlavnej stanice potvrdila aj štúdia realizovateľnosti. “V súčasnosti ŽSR pripravujú súťažné podmienky pre spravovanie analýzy vplyvu stavby na životné prostredie,” vysvetlil Lukáč s tým, že hneď po analýze nasleduje vypracovanie projektovej dokumentácie a potom samotná realizácia, ktorej začiatok predpokladajú na rok 2025. Termín začatia prác na samotnej budove hlavnej stanice nie je známy, keďže k dispozícii ešte nie je vypracovaná architektonicko-urbanistická súťaž.
“Tento priestor je hanbou nielen v očiach turistov, ale aj Bratislavčanov,” reagoval hovorca Bratislavy Peter Bubla. Mesto so ŽSR rokuje o spoločnom postupe pri riešení budovy hlavnej stanice, predstaničného námestia aj pešieho prepojenia z hlavnej stanice na zastávku mestskej hromadnej dopravy Sokolská na Pražskej ulici. “Naším zámerom aj v spolupráci so ŽSR je hlavnú stanicu a okolitý priestor už konečne riešiť, nielen o tom hovoriť,” dodal Bubla na záver.
Agentúra SITA oslovila aj investora Igora Balla, ktorý zastupoval firmy Transprojekt, Intermont či I.P.R. Slovakia a ktorý vedie s mestom Bratislava súdny spor pre predĺženie lehoty na uskutočnenie investičného projektu týkajúceho sa rekonštrukcie hlavnej stanice.