CODA je národná nekomerčná spoločenská organizácia, ktorá pomáha čínskym podnikom rozvíjať a investovať do biznisu v zahraničí.
„V poslednej dobe kvôli zmenám na medzinárodnej scéne viac a viac čínskych spoločností prejavuje investičný záujem o Rusko. Počas posledných rokov sme však v sfére obchodnej a investičnej spolupráce Ruska a Číny nepozorovali veľký rast,” povedal ekonóm.
Zdôraznil tiež, že bez ohľadu na to, že v prvom polroku 2018 je vidieť viac než 20% rast vzájomného obratu tovaru, lídri oboch štátov stále očakávajú viac.
Podľa riaditeľa CODA, hlavnou príčinou problémov v spolupráci je zlá dopravná a komunikačná infraštruktúra.
„Hranica medzi Čínou a Ruskom pozdĺž rieky je viac než 2000 kilometrov. Dnes nie je žiadny most, ktorý by spojil brehy. Teraz stavajú dva mosty — v Chej-che a Tongjiangu, ale budovanie trvá už dlhé roky a stále nič nie je dokončené. Teraz všetci dúfajú, že objekt bude dostavaný v roku 2019,” vysvetlil He Zhenwei.
Od roku 2016 pokračuje stavba mosta Blahoveščensk — Chej-che, ktorého dĺžka podľa plánu je 19,9 km. Vedúci projektu tvrdí, že stavba pokračuje podľa plánu.
Uvedenie objektu do prevádzky je naplánované na koniec roku 2019. Okrem toho Rusko a Čína rokujú o zavedení prvej osobnej pohraničnej lanovky cez rieku Amur. Strany sa zatiaľ nemôžu dohodnúť, aby zahájili realizáciu projektu.