„Podľa doterajších informácií od zhotoviteľa by mala byť stavba dokončená začiatkom druhej polovice novembra (budúci týždeň). Následne tam vykonajú technicko-bezpečnostnú skúšku (vrátane električkových jázd),“ povedal pre agentúru SITA hovorca Bratislavy Peter Bubla.
V rámci prvej etapy modernizácie bratislavskej Dúbravsko-Karloveskej radiály od Molecovej po obratisko v Karlovej Vsi už zabetónovali celú novú trať a medzi koľaje vysadili zelený koberec pozostávajúci z piatich druhov sukulentných trvaliek. Momentálne pracujú na trakčnom vedení, nástupiskách, prejazdoch a podchode Borská. „V rámci druhej etapy (od obratiska Karlova Ves po Damborského) sú už z väčšej časti položené koľajnice, pracuje sa na križovatke Harmincova, priecestí Hanulova a na nástupiskách,“ dodal Bubla.
Meškanie prvej etapy vzniklo po odkopaní celého koľajového spodku radiály, kde našli nové inžinierske siete, ktorých správcovia neboli známi. Agentúru SITA o tom informoval ešte v auguste bratislavský magistrát. Tieto problémy sa vyskytli na celom úseku od Jurigovho námestia po obratisko Karlova Ves, pričom museli preprojektovať napríklad odvodnenie trate. Inžinierske siete našli aj v inej hĺbke, v akej ich očakávali.
Ukončenie druhej etapy modernizácie, teda po Hanulovu ulicu v Dúbravke, by však malo byť podľa pôvodného plánu, teda 20. decembra 2019. Práce na obnove električkovej trate budú pokračovať aj v roku 2020, keď predpokladajú aj kompletné dokončenie modernizácie Karlovesko-Dúbravskej radiály. V pláne v roku 2020 sú ešte dve etapy, prvou je koľajový triangel pri tuleni a druhou je úsek tunel – Jurigovo námestie, v rámci ktorého vybudujú aj prestupný terminál na Molecovej ulici. Poslednú a najväčšiu etapu chcú realizovať od mája do septembra 2020.